Najbardziej irytujące norweskie numery telefonów

Wydzwaniające non-stop nieznane numery to jedna z najbardziej irytujących strategii sprzedażowych firm. Które firmy wydzwaniają wyjątkowo uporczywie?
Komu z Was nie zdarzyło się odrzucać wielokrotnie połączeń z nieznanych numerów? Twórcy portalu telefonterror.no zdarzało się to zbyt często, dlatego postanowił stworzyć narzędzie pomagające znaleźć i opublikować, ku przestrodze dla innych, numery telefonów, które zazwyczaj nie oznaczają niczego innego, jak próbę sprzedaży.
Użytkownicy portalu od 2006 roku dodawali kolejne numery telefonów, oceniali połączenia, a w tym roku Bjarte Aune Olsen, założyciel strony, opublikował listę numerów, które są najbardziej irytujące. Kto znalazł się w „zaszczytnej 20"? Oto lista:


Screen: telefonterror.no
Uwaga na szwindle
Lato jest w Norwegii okresem, kiedy wszelkiego rodzaju telefoniczne szwindle przybierają na sile. Przestępstwa tego typu są tak samo powszechne, jak złe parkowanie. Operatorzy starają się blokować numery, które służą wyłącznie do wyłudzania pieniędzy, ale nie zawsze z tym nadążają.
Na które numery należy uważać? Na wszystkie zaczynające się od: 001, 00380, 00381, 00382, 00383, 00384, 00385, 0091, 007, 00993, 0093, 00992, 00993, 00976, 00996, 00998. Jednym ze sposobów na wyłudzenie pieniędzy jest udawanie pracownika Microsoftu, który dzwoni w sprawie nieistniejących problemów z komputerem rozmówcy. Za drobną opłatą dzwoniący obiecuje naprawić „problem", wystarczy jedynie podać dane z karty kredytowej.
Jeśli chodzi o Norwegię i listę niechcianych numerów podaną wyżej, odbiorcy rozmów narzekają często na połączenia od 180.no, Eniro i TNS Gallup - pierwsza firma prowadzi telefoniczną sprzedaż w internetowym katalogu firm, druga sprzedaż telefoniczną, a trzecia prowadzi statystki i dzwoni z wieloma pytaniami.
Opisywaliśmy już taktykę jednej z firm oferujących telefoniczną sprzedaż miejsca w internetowym katalogu firm. Po rozmowie z klientką konsultant poprosił ją o odpisane „OK" na SMSa, którego wyśle. Kobieta zrobiła to bez zastanowienia, a kilka tygodni później otrzymała fakturę na kilka tysięcy koron - poprzez wysłanie wiadomości tekstowej zawarła umowę z firmą.
Jak się chronić?
Istnieje kilka sposobów na ochronę przed niechcianymi numerami. Można się zarejestrować w bazie Brønnøysundregister i zastrzec swój numer przed telefonami reklamowymi. Innym sposobem jest poproszenie o wykreślenie własnego numeru z rejestru danej firmy, która akurat do nas zadzwoniła.
Najprostszym sposobem jest też blokowanie numerów, z których dzwonią firmy sprzedażowe i gromadzące statystyki. Sprawdźcie w swoich telefonach, czy producent przewidział opcję blokowania numerów. Jeśli nie jest ona fabrycznie zainstalowana, można pobrać aplikacje, które pozwalają na blokowanie niechcianych numerów.
Czy można zabronić telefonicznej sprzedaży?
Sprawą od lat zajmuje się norweski rzecznik praw konsumenta. W 2014 roku Forbrukerombudet odebrał ponad 2500 skarg konsumenckich, dotyczących uporczywej sprzedaży telefonicznej, to ponad dwa razy więcej, niż w 2013 roku. Idealnym rozwiązaniem wydaje się być całkowity zakaz prowadzenia sprzedaży telefonicznej - ale nie wejdzie on zapewne w życie.
Należy zwracać więc uwagi na umowy, które się podpisuje, to samo dotyczy regulaminów stron internetowych, jeśli w którymś momencie rejestracji na portalu wymagane było podanie numeru telefonu - firmy posługują się często zapisem, który dopuszcza udostępnienie numerów klientów partnerom handlowym.
Odbieracie połączenia od nieznanych numerów? A może od razu je blokujecie? W Norwegii w dość prosty sposób można sprawdzić kto do nas dzwonił. Oprócz wspomnianego telefonterror.no, numery telefonów można sprawdzać na stronach 1881.no, proff.no czy gulesider.no.
Źródło: nettavisen.no, telefonterror.no, zdjęcie frontowe: fotolia - royalty free
To może Cię zainteresować
09-06-2015 18:37
0
-2
Zgłoś
09-06-2015 12:19
2
0
Zgłoś