Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

10
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

3
Co drugi student kolegium nauczycielskiego oblewa egzamin z matematyki

 
 
Podczas egzaminów dla studentów Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Oslo i Akershus okazało się, że matematyka sprawia im poważne kłopoty. Połowa studentów egzamin z matematyki oblała. To dwa razy więcej, niż w ubiegłym roku. Również w innych częściach kraju z matematyką jest krucho.

 

Wiosenne egzaminy z matematyki oblało w Oslo całe 47% studentów. Rok wcześniej, w 2011, było to 25%. Nawet po egzaminach poprawkowych, 23% spośród około 200 słuchaczy kolegium nauczycielskiego wciąż nie uzyskało zaliczenia. A bez zdanego egzaminu z matematyki mogą zapomnieć o zawodzie nauczyciela.

Kierownik katedry, Bjørn Smestad, przyznaje, że liczba studentów oblewających egzaminy jest zatrważająco wysoka, a jako przypuszczalną przyczynę podaje słabe przygotowanie wyniesione ze szkoły oraz – przynajmniej u niektórych studentów – zwykłe lenistwo i nieprzykładanie się do nauki.

Studenci buntują się też często przeciwko nowemu programowi studiów nauczycielskich, obowiązującemu od 2010 roku, który, według nich, zawiera wiele błędów i braków.

Studenci narzekają również na odwoływanie wykładów z powodu choroby wykładowcy, kiepską jakość lub niedoświadczenie wykładowców, zbyt ciasne klasy i sale wykładowe, kiepską organizację praktyk i niedostatecznie jasne informacje co do oczekiwań i wymagań wykładowców.

Część z tych zastrzeżeń jest zapewne słuszna (chociażby protest wobec odwoływania wykładów, bez przeniesienia ich na inny termin), co tylko dodatkowo świadczy o kłopotach z jakimi boryka się kształcenie nauczycieli w Norwegii.

Warto również porównać zdawalność/”oblewalność” egzaminów z matematyki w kolegiach nauczycielskich w porównaniu do uniwersytetów w Norwegii. W Trondheim, przykładowo, wygląda to następująco:

W Wyższej Szkole Pedagogicznej w Trøndelagu egzamin z matematyki na pierwszym roku oblało 43% słuchaczy, podczas gdy na pierwszym roku na Uniwersytecie (NTNU): 33%.

Czyli: Ogólnie jest kiepsko, ale wśród przyszłych (niedoszłych?) nauczycieli zupełnie źle.


Na podstawie: NTB, Hamar Arbeiderblad



Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


kryss d

30-10-2012 21:55

matematyki 30 Minuty temu

Oklaski: 0




Obejrzyj sobie na YT ktorys odcinek "matura to bzdura", ludzie po zawodowkach z lat 80 maja wieksza wiedze niz terazniejsi "genialni studenci"" z Polski studenci, to tez Cie nie dziwi?


Geniusze matematyki


masz racje,u nas poziom zjechal strasznie
i to tez mnie nie dziwi.
tyle ze liczyc pod kreske umie chyba kazdy w podstawowce,przynajmniej zanim nie zapomna,
a tutaj to czarna magia...
tak jak przerazone miny kasierow/ek w marketach kiedy placisz gotowka ,i trzeba ja przeliczyc albo wydac reszte,zawsze mam ubaw

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok