Biznes i gospodarka
Trójmiejskie stocznie współpracują z Norwegami. Zbudowały zestaw części kadłuba na kolejny statek

Stocznie z Gdańska i Gdyni zbudowały części kadłuba na statek rybacki. Fot. Fotolia - royalty free
Trójmiejskie stocznie przekazały Myklebust Verft w Gursken należącej do grupy Kleven wyprodukowane części kadłuba na kolejny zakontraktowany statek. Ronja Ocean to specjalistyczna jednostka, która będzie obsługiwać transport z farm rybnych.
Montex Shipyard Dębowski Wasiołek Sp. J. i Stocznia Wisła Sp. z o.o. z Gdańska, a także Crist SA. z Gdyni przekazały zestaw części kadłuba na kolejny statek zakontraktowany w stoczni norweskiej. Chodzi o części do jednostki Ronja Ocean, która ma obsługiwać transport z farm rybnych.
Jak podaje portlamorski.pl, część dziobową ze śródokręciem (o masie ok. 1150 ton) zbudowała firma Montex Shipyard Dębowski Wasiołek Sp. J., nadbudówkę (ok. 200 ton) scaloną z częścią dziobową przed wysyłką z Polski (ok. 200 t) – Stocznia Wisła Sp. z o.o. z Gdańska. Część rufową (z szybem maszynowym i kominem, o masie ok. 400 ton) dostarczyła natomiast stocznia Crist SA. z Gdyni.
Jak podaje portlamorski.pl, część dziobową ze śródokręciem (o masie ok. 1150 ton) zbudowała firma Montex Shipyard Dębowski Wasiołek Sp. J., nadbudówkę (ok. 200 ton) scaloną z częścią dziobową przed wysyłką z Polski (ok. 200 t) – Stocznia Wisła Sp. z o.o. z Gdańska. Część rufową (z szybem maszynowym i kominem, o masie ok. 400 ton) dostarczyła natomiast stocznia Crist SA. z Gdyni.
Części płyną do Norwegów
Odbiorcą części kadłuba jest stocznia Myklebust Verft w Gursken, która należy do grupy Kleven. Części płyną do Norwegów na barko-pontonie heavy-lift. Do celu mają dotrzeć 22 lipca.
Jak podaje portalmorski.pl, Ronja Ocean po wyposażeniu i scaleniu z częściami dostarczonymi z Polski, norweska stocznia odda do użytku w marcu przyszłego roku.
Jak podaje portalmorski.pl, Ronja Ocean po wyposażeniu i scaleniu z częściami dostarczonymi z Polski, norweska stocznia odda do użytku w marcu przyszłego roku.
Polskie stocznie mają kontrakt na kolejny statek?
Statek do przewozu ryb powstał na zamówienie armatora Sølvtrans, który w styczniu bieżącego roku potwierdził zamówienie na budowę drugiej jednostki. Według dziennikarzy poratlu morskiego częściowo wyposażony kadłub także zakontraktowano w Polsce.

Wizualizacja statku Ronja Ocean.
Źródło: print screen/Rolls-Royce.com
Podobnie jak w przypadku wycieczkowców ekspedycyjnych zamówionych w Kleven przez Hurtigruten, statki zostaną zbudowane według projektu Rolls-Royce. Jednostki mają mierzyć ok. 80 m, a na swoim pokładzie będą mogły przewieźć do około 500 ton ryb.
Źródło: portalmorski.pl
Źródło: portalmorski.pl
Reklama

Reklama
To może Cię zainteresować