Norweski armator nie chce polskich statków: Remontowa Shipbuilding została na lodzie. Musi zwrócić zaliczki

Norweska spółka Siem Offshore zerwała kontrakt z gdańską stocznią Remontowa Shipbuilding (RSB). commons.wikimedia.org - Piotr Matyja - Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported
Siem Offshore ma dość czekania
Siem Offshore miał prawo wycofać się z odbioru jednostek z powodu niedotrzymania terminu. Teraz Remontowa będzie musiała zwrócić zaliczki armatorowi. – Ciężko oszacować, jakie dokładnie kwoty stocznia będzie musiała zwrócić, ale na zaawansowanym etapie budowy może to być nie mniej niż 60 proc. wartości – mówi Gazecie Wyborczej kpt. Marek Błuś.
Dodatkowo nie wiadomo również, czy na pozostawione platformy znajdzie się nabywca. RSB zapewnia, że statki są już niemal ukończone.
Dalszy ciąg problemów
Przyczyną niewywiązywania się umów jest prawdopodobnie nadmiar zleceń, których podjęła się Remontowa w ostatnich latach.
Dobra mina do złej gry?
W związku z trudną sytuacją na 22 lutego Remontowa zaplanowała nadzwyczajne walne zgromadzenie akcjonariuszy, na którym ma zostać podjęta uchwała o emisji nowych akcji o wartości 79,3 mln zł.
Raport Norwegia
Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.
18-02-2017 00:36
5
0
Zgłoś
17-02-2017 21:03
11
0
Zgłoś
17-02-2017 20:15
15
0
Zgłoś
17-02-2017 16:54
4
0
Zgłoś
17-02-2017 15:08
32
0
Zgłoś