Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Rozlicz podatek za 2023

Aktualności

Hurtigruten idzie na wojnę z plastikiem: koniec z “jednorazówkami” na promach

Hanna Jelec

28 kwietnia 2018 08:00

Udostępnij
na Facebooku
Hurtigruten idzie na wojnę z plastikiem: koniec z “jednorazówkami” na promach

Prom wycieczkowej linii Hurtigruten wikimedia.org/ CC BY-SA 3.0 AT

Plastikowe talerzyki, słomki, jednorazowe kubki. Turyści i pasażerowie promów zwykle nie szczędzą sobie zakupów – zwłaszcza w pokładowych restauracjach. Jednak w te wakacje Hurtigruten pozbędzie się wszystkich jednorazowych produktów. Najbardziej reprezentatywne norweskie promy zapowiadają, że od lata 2018 r. stawiają na ekologię i świat wolny od plastiku.
Norwegia nie spoczywa na laurach i wciąż walczy o ekologię. Ostatnio na tapecie są przede wszystkim niepotrzebne, plastikowe „jednorazówki”, których użycie ogranicza się zwykle do kilku minut, a rozkład – nawet do kilkuset lat. Do batalii od czystszą, wolną od plastiku planetę przystąpiła także jedna z największych norweskich firm – Hurtigruten.

Żadnych jednorazówek na pokładzie

Najbardziej reprezentatywne norweskie promy chcą kontynuować rządową politykę proeko. 26 kwietnia firma poinformowała w mediach społecznościowych o wypowiedzeniu walki „jednorazówkom”. Hurtigruten zapowiada, że już od początku czerwca całkowicie zrezygnuje z niepotrzebnych, plastikowych produktów, których pasażerowie promów używają tylko raz, a które z powodzeniem da się zastąpić bardziej ekologicznymi wersjami. Firma informuje, że od czerwca 2018 r. z pokładowych restauracji znikną m.in. jednorazowe talerzyki, plastikowe słomki czy kubki. Zarząd firmy zapowiada, że to pierwszy krok w stronę uczynienia z Hurtigruten „pierwszej firmy promowej całkowicie wolnej od plastiku”.

Dobry przykład i magnes na turystów

Norweskie media zauważają, że plan Hurtigruten może stać się świetnym przykładem dla innych przedsiębiorców. To pierwszy przypadek, gdy znacząca norweska firma decyduje się na tak proste, nieszkodliwe, a jednocześnie bardzo ekologiczne rozwiązanie. Specjaliści od wizerunku biznesowego podkreślają, że taki krok na pewno przysłuży się firmie, działając jako świetna reklama i magnes na turystów.
Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok