Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Rozlicz podatek za 2023

Aktualności

Całkowity zakaz wjazdu i parkowania: ulica w centrum Oslo nie dla aut

Paulina Cirocka

24 kwietnia 2018 09:20

Udostępnij
na Facebooku
3
Całkowity zakaz wjazdu i parkowania: ulica w centrum Oslo nie dla aut

Droga zostanie zamknięta w 2020 roku wikimedia.org - Leif Knutsen - Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5

23 kwietnia władze miasta Oslo zdecydowały o zmianach na Thorvald Meyers gate w dzielnicy Grünerløkka – droga zostanie zamknięta dla ruchu samochodowego. Zamiast tego ma być więcej miejsca dla pieszych, rowerzystów i komunikacji miejskiej. Prace remontowe ruszą zimą, a ich zakończenie przewidywane jest na 2020 rok.
Lan Marie Nguyen Berg z Wydziału Komunikacji wierzy, że rozwiązanie będzie korzystne zarówno dla pieszych, jak i dla kierowców komunikacji miejskiej. Dotychczas stojące przy ulicy zaparkowane auta ograniczały miejsce na jezdni i autobusy miewały problem z przejazdem.
Mieszkańcy Oslo już wcześniej wyrażali aprobatę pomysłu „bezsamochodowego centrum”, jednak zarzucali radnym mało konkretne efekty. Teraz sytuacja się zmieni – oprócz zakazu parkowania, władze zapowiadają poszerzone chodniki, więcej miejsc do parkowania rowerów oraz pojedyncze miejsca parkingowe jedynie dla dostawców.

Nowe tramwaje

Jednak nie jest to koniec metamorfozy Thorvald Meyers gate. Nguyen Berg zapowiada także modernizację trakcji oraz torów, a także zakup nowych tramwajów, których większy rozmiar będzie wymagał więcej miejsca na jezdni do przejazdu. W tym celu trwa już modernizacja na odcinku Tinghuset-Holberg. W dzielnicy Grünerløkka jednakże zmiany dotkną na razie tylko ulicy Thorvald Meyers gate.

Szacuje się, że modernizacja zwiększy wydajność komunikacji miejskiej o ok. 40 proc.
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


latacz chlapacz

25-04-2018 07:42

Jak sens jest zamykać dla ruchu kołowego ulice z ruchem tramwajowym... Żadne miejskie życie się tam nie rozwinie, z powodu tramwajów, a w zasadzie nie zmieni się nic, bo mieszkańcy i tak będą mogli wjeżdżać. Będzie jak na Torgata... Nie jak na Karl Johansgate... Zgadzam się że centrum powinno być dla pieszych, ale trzeba zbudować rozwiązania zastępcze. A tymczasem w Norwegii zamyka się tylko ulice w imię jakichś utopijnych idei, a cały ruch puszcza wąskimi ulicami równoległymi. Co z ludźmi mieszkającymi na tamtych ulicach? Kto dał urzędowi prawo do pogarszania jakości ich życia?
R.

Kamil Kurowski

24-04-2018 11:47

Komentarz został usunięty ze względu na naruszenie regulaminu portalu
Josef Satan

24-04-2018 10:00

Centrum kazdego miasta powinno byc zamkniete dla ruchu pojazdow spalinowych. Tylko komunikacja kollektywna bezemisyjna powinna byc dozwolona.
Chronmy planete, aby nasze dzieci mialy czym oddychac.

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok