Sprawdź, czy masz aktualny adres w Folkeregisteret
Zmiana adresu trwa ok. 5 dni roboczych. fotolia.pl/royalty free
Po co mam aktualizować adres?
– Kody MinID
potrzebne są do zalogowania się do systemu Altinn.no w celu złożenia zeznania podatkowego, korekty podatkowej lub pobrania skattemeldingu czy skatteoppgjør. Za pomocą tych kodów zalogujesz się także na swoje konto w nav.no, helsenorge.no lub skatteetaten.no.
– Skattemelding
Jeżeli nie masz dostępu do konta na stronie altinn.no, to skattemelding przyszedł do ciebie papierowo. Podatnicy bez konta altinn musieli rozliczyć się poprzez wysłanie swojego zeznania do Skatteetaten.
– Skatteoppgjør
Podatnicy rozliczający się papierowo otrzymają wynik rozliczenia w drugiej turze także w formie papierowej.
– Czek
Jeżeli w momencie rozliczenia nie miałeś zarejestrowanego numeru konta bankowego, to twój zwrot z podatku przyjdzie do ciebie pocztą w formie czeku. Czek ma swoją datę ważności, więc podanie błędnego adresu w Folkeregisteret może oznaczać, że czek przyjdzie do ciebie za późno, by móc go zrealizować.
– Ważne informacje ze Skatteetaten dotyczące twojego rozliczenia (informacja o niedopłacie podatku, o zmianach w rozliczeniu, o kontroli urzędu wraz z prośbą o dosłanie dokumentów potwierdzających prawo do odpisów).
– Pisma z NAV w sprawie pobieranych zasiłków
Zdarza się, że NAV prosi o dosłanie dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia podania lub żąda błędnie wypłaconego świadczenia. Trzeba pamiętać, że zły adres korespondencyjny może oznaczać utratę szansy np. na odwołanie się od decyzji urzędu. Czas na wypowiedzenie się w sprawie liczy się od daty wysłania pisma. Jeżeli odebrałeś pismo z opóźnieniem, ponieważ przyszło na inny adres niż ten, pod którym obecnie mieszkasz, może się okazać, że już jest za późno na odwołanie się lub dosłanie potrzebnych dokumentów.
Co, jeśli wyjeżdżam z Norwegii na stałe?
Co należy załączyć do formularza?
Jak długo muszę czekać na zaktualizowanie adresu?
Mimo że coraz więcej spraw możesz załatwić elektronicznie, warto pamiętać o uaktualnieniu swojego adresu, ponieważ nadal są pisma i dokumenty, które przyjdą do ciebie pocztą. Ważne jest informowanie urzędu o wszystkich zmianach.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Multinor.
Zdjęcie frontowe: fotolia.pl/royalty free
To może Cię zainteresować
01-07-2018 16:41
13
0
Zgłoś