Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Karta Helfo - Norwegia

Czytali temat:
halina manka Kasia K Magdalen@ Dorota Puczyńska Darion16 Onty_Ja_Gabriel_3. wiertar Natalia Ad (546 niezalogowanych)
12 Posty
wiertar
(wiertar)
Wiking
Powiedzcie mi jak wygląda sprawa z ubezpieczeniem.

Miałem wydana kartę helfo, nie plastikowa tylko potwierdzenie na papierze. Jednak termin ważności potwierdzenia skończył się 17 listopada a zapomniałem jej przedłużyć. W między czasie zmieniłem dnummber na numer stały.

Dzwoniłem dziś do helfo i oczywiście nie ma problemu wyrobią mi kartę i wyślą na adres w Norwegii. Tylko co w przypadku gdybym nagle musiał iść do lekarza w Polsce? Mam waNe ubezpieczenie czy nie? Jak to wygląda?
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
672 Posty
MultiNOR Konsultant
(MultiNOR)
Wyjadacz
Czy poza kartą EKUZ zawnioskował Pan o dokument S1 uprawniający do bezpłatnego korzystania z opieki medycznej w Polsce?
Zgłoś wpis
12 Posty
wiertar
(wiertar)
Wiking
A czy mając tylko kartę EKUZ nie mam darmowego leczenia?
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
672 Posty
MultiNOR Konsultant
(MultiNOR)
Wyjadacz
Karta EKUZ uprawnia do bezpłatnego leczenia w nagłych sytuacjach np. wypadek samochodowy. Natomiast dokument S1 uprawnia do korzystania z usług medycznych na takiej samej zasadzie jak osoby ubezpieczone w Polsce czyli ze wszystkich usług NFZ.
Zgłoś wpis
12 Posty
wiertar
(wiertar)
Wiking
Teraz rozumiem. Jak długo czeka się na to S1? I jak wygląda sytuacja w moim przypadku? Jestem ubezpieczony ale brak ważnej karty ekuz.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
672 Posty
MultiNOR Konsultant
(MultiNOR)
Wyjadacz
Dokument S1 można zamówić albo dla siebie albo dla członków rodziny przebywających w Polsce. Na podanie czeka się maksymalnie 8 tygodnie, ale raczej helfo odsyła dokument wcześniej. Dokument S1 należy dostarczyć do NFZ w Polsce. A co do karty EKUZ... to skoro straciła ona ważność, to nie jest Pan ubezpieczony poza granicami Norwegii. Na przesłanie karty EKUZ też się niestety trochę czeka. Może wolałby się Pan skontaktować z nami telefonicznie abyśmy wspólnie znaleźli jakieś rozwiązanie?
polski: + 48 58 743 07 53 | norweski: + 47 21 999 409
Zgłoś wpis


Bliżej nas