Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Samochód na Polskich blachach w Norwegii. - Norwegia

Czytali temat:
Tomasz Sutor EMILIA STRZĄBAŁA Adam Zalewski Sławomir GRZENKOWICZ Slaw xxx JARO W11 mikolaj_trzebinski Tigeroo Michal S Robert Żak kajka5555 Dec krzn (5096 niezalogowanych)
17 Postów
Paweł Kas
(pablo899)
Wiking
Witam,
Jestem amatorem tego forum, szukałem już na kilku stronach odpowiedzi na kilka pytań i nie znalazłem jednogłośnego odzewu co do mojego problemu. Otóż, od Października 2013r. podjąłem legalną prace w Norwegii, mam skatekortt,swój fodselnumer czy jakoś itp itd. Po świętach, w styczniu wracam do Norwegii, lecz 'swoim' samochodem, który jest zarejestrowany na Mamę jak i ubezpieczenie samochodu, gdyż nie mam 25lat by uniknąć większego podatku OC w PL. Jak już pisałem, chce nim wrócić w Styczniu do Norwegii, jednak nie sam, a z dziewczyną, która będzie przez ten czas szukała tam pracy.
Pytania są proste:

1. Czy mogę poruszać się samochodem na Polskich tablicach, który jest zarejestrowany i ubezpieczony na moją Mamę?
2. Jak długo mogę nim jezdzić po Norwegii ? - (podobno Rok od rozpoczęcia umowy)
3. Czy moja dziewczyna będzie mogła nim jezdzić w celu szukania pracy itp. ?
4. Czy to prawda, że jest coś takiego,że ubezpieczalnia w PL czy jakiś urząd jest w stanie wystawić mi dokument Użyczenia samochodu, w tym momencie będzie to między moją Mamą,a mną, i bez problemu będę mógł nim jezdzić? czy też najprościej będzie przerejestrować samochód na mnie bądź na moją dziewczynę?

Pewnie się powtarzam z pytaniami, ale chciałbym szybko wiedzieć na czym stoję, bo wtedy bede miał czas na podjęcie innych działań.

Z góry,dziękuje.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:-3  
Odpowiedz   Cytuj
1165 Postów
Prz Jar
(PJo)
Maniak
Było to z setki razy.