Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

14
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Życie w Norwegii

Kultowe opakowanie, kultowe śmieci: McDonald’s w Norwegii rusza z „eko” kampanią

Monika Pianowska

02 kwietnia 2022 13:30

Udostępnij
na Facebooku
1
Kultowe opakowanie, kultowe śmieci: McDonald’s w Norwegii rusza z „eko” kampanią

Jako największa w kraju sieć restauracji serwujących dania na wynos, McDonald’s w Norwegii w najnowszej kampanii reklamowej zwraca uwagę na problem opakowań po fast-foodzie zaśmiecających przestrzeń publiczną. Biorąc na siebie odpowiedzialność za zjawisko, zachęca do wyrzucania śmieci do kosza.
Według ostatnich badań przeprowadzonych przez Uniwersytet w Kadyksie w Hiszpanii opakowania „takeaway” są trzecim co do wielkości źródłem zaśmiecania miast na całym świecie. W samej stolicy kraju fiordów codziennie wywożone są z ulic dwie tony odpadów. McDonald’s chce podjąć działania, dzięki którym uda się oczyścić większe obszary niż kiedykolwiek i rozwiązać problem zanieczyszczania przestrzeni norweskich miast.
Zdając sobie sprawę z własnego wkładu w problem śmieci w Norwegii, McDonald's wypuścił kampanię, która podkreśla mroczną stronę słynnych opakowań z żółtą literą M i zachęca klientów kupujących na wynos do korzystania z koszów na odpady na ulicy. Kampania powstała we współpracy z partnerami agencyjnymi Nord DDB, WergelandApenes i OMD.
Poniżej: Zdjęcie z kampanii norweskiego McDonalda.

Fast-food z przesłaniem

Akcja ma zachęcać konsumentów, by zabierali ze sobą nie tylko jedzenie na wynos, ale i opakowania po fast-foodzie. Obejmuje ona serię zdjęć śmieci po jedzeniu z McDonald's leżących na ulicach Oslo. W mieście fotografie mogą wyglądać jak element wystawy, w rzeczywistości mają jednak przesłanie: śmieci powinny lądować w koszu, a nie na ulicy czy trawniku.  Komunikaty kampanii będą również umieszczane na tacach w restauracjach i w mediach społecznościowych.
W zeszłym roku McDonald's wypuścił kampanię na rzecz bezpieczeństwa drogowego w Norwegii, której celem było ograniczenie wypadków drogowych spowodowanych przez kierowców jedzących podczas jazdy.

Źródła: mcdonalds.com, marketingdrive.com, creativereview.com
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Precz z McDonald's!!!

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok