Na zdjęciu fragment Ring 1.
stock.adobe.com/licencja standardowa
1 lipca obwodnica nr 1 (Ring 1) w rejonie Oslo został zamknięty z powodu remontu. Państwowy Zarząd Dróg i Autostrad (Statens vegvesen) wprowadził środki mające na celu ograniczenie ruchu samochodowego w kierunku i przez stolicę. Spotkało się to jednak z niezadowoleniem kierowców aut elektrycznych, którym zabroniono poruszania się po buspasach.
W związku z przebudową odcinka w okolicy dzielnicy rządowej w Oslo wraz z początkiem lipca elbile nie mogły się już poruszać po tym samym pasie, co autobusy. Po przeanalizowaniu sprawy zarząd proponuje teraz jednak, aby w weekendy otworzyć dla samochodów na prąd pasy komunikacji miejskiej na trasie E18 od strony zachodniej.
– Widzimy, że na trasie E18 od zachodu pogorszyła się przepustowość. Dotyczy to zwłaszcza weekendów. Dlatego już teraz planujemy otwarcie strefy komunikacji miejskiej na trasie E18 od zachodu na odcinku Asker-Lysaker dla samochodów elektrycznych w weekendy. Przyjrzymy się również trasie E6 od północy i południa – mówi minister transportu Jon-Ivar Nygård cytowany w komunikacie prasowym resortu.
Kolejne odcinki?
Statens vegvesen musi wykonać praktyczną pracę, która zajmie kilka tygodni, zanim w weekendy możliwe będzie ponowne otwarcie buspasów dla samochodów elektrycznych. Równolegle zarząd rozważy wprowadzenie pasów ruchu dla ciężkich pojazdów na odcinku Asker-Slependen.
Ring 1 będzie zamknięty przez trzy lata.Źródło: adobe stock/ licencja standardowa autor: Feel good studio
W czwartkowe popołudnie Nygård spotka się z burmistrzami Asker, Bærum i Oslo, aby omówić kwestie transportu publicznego na E18.
To nie wystarczy
Norweska Federacja Samochodowa (Naf) uważa, że otwarcie pasów transportu publicznego w weekendy to ważny pierwszy krok, ale należy go udostępnić także dla kierowców elbili, którzy w godzinach szczytu jeżdżą wspólnie, aby jak najlepiej wykorzystać przepustowość dróg.
Ponadto trzeba rozważyć wprowadzenie większej liczby autobusów ekspresowych, zwłaszcza z obszarów, w których transport publiczny jest obecnie słaby. Pociągi dla większej liczby pasażerów i możliwość parkowania przy wejściu do biura także pomogłyby ułatwić komunikację w Oslo, twierdzi kierownik prasowy Ingunn Handagard w Naf.
Ring 1 będzie zamknięty przez trzy lata.
Źródła: Ministerstwo Transportu, NTB, NRK, MojaNorwegia, Statens vegvesen
29-08-2024 19:48
4
0
Zgłoś