Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Totalna rewolucja cenowa w MultiNOR od teraz nowe, NIŻSZE ceny!

Reklama

Transport i komunikacja

Niespodziewany chiński zwycięzca testu elbili. Zostawił w tyle Teslę i znane marki

Emil Bogumił

01 lutego 2024 13:44

Udostępnij
na Facebooku
3
Niespodziewany chiński zwycięzca testu elbili. Zostawił w tyle Teslę i znane marki

Na zdjęciu: zwycięzca El Prix 2024 HiPhi Z. Fot. materiały prasowe NAF

Działacze NAF i dziennikarze redakcji Motor zakończyli El Prix 2024. Podczas zimowego testu elbili szukali odpowiedzi na pytanie, który z pojazdów elektrycznych w najmniejszym stopniu traci zasięg w warunkach zimowych. Zwycięzcą okazał się chiński HiPhi Z.
W rankingu El Prix 2024 po raz drugi z rzędu zwyciężył samochód z Chin. Jak informują aktywiści Norweskiej Federacji Samochodowej (NAF), HiPhi Z przejechał niemal tyle, ile wynosi oficjalny zasięg:

  • oficjalny zasięg: 555 km,
  • zasięg wykazany w trakcie testu: 522 km,
  • spadek zasięgu w warunkach zimowych: 5,9 proc.

– HiPhi Z ma wiele świetlnych detali, które migają i świecą. Właściciel może także zaprojektować własne paski świetlne z tekstem, symbolami, kolorami i tym podobnymi. Samochód mruga jak amerykańska choinka, ale tak naprawdę jest chińską bombą technologiczną – komentują działacze NAF.

Wyniki zimowego testu elbili 2024

Aktywiści NAF i dziennikarze Motors.no przeprowadzili test zasięgu samochodów elektrycznych 31 stycznia. Sprawdzali, o ile spada wydajność elbili w sezonie zimowym. Wyniki przejechanych kilometrów przedstawili w czterech kategoriach.

TOP 3 samochodów budżetowych

MG4 Trophy Extended Range: 400 kilometrów (spadek zasięgu -23,2 proc.)
BYD Dolphin: 339 kilometrów (spadek zasięgu -20,6 proc.)
Peugeot e-308: 297 kilometrów (spadek zasięgu -27,4 proc.)

TOP 3 samochodów rodzinnych

Nio EL6: 456 kilometrów (spadek zasięgu -13,8 proc.)
Xpeng G9: 452 kilometry (spadek zasięgu -13,1 proc.)
Kia EV9: 442 kilometry (spadek zasięgu -12,5 proc.)

TOP 3 samochodów klasy średniej

Nio ET5 Touring: 481 kilometrów (spadek zasięgu -14 proc.)
Hyundai Ioniq 6: 468 kilometrów (spadek zasięgu -23,8 proc.)
BMW i5: 444 kilometry (spadek zasięgu -12,2 proc.)

TOP 3 samochodów klasy premium

HiPhi Z: 522 kilometry (spadek zasięgu -5,9 proc.)
Lotus Eletre: 465 kilometrów (spadek zasięgu -12,3 proc.)
BMW i5: 444 kilometry (spadek zasięgu -12,2 proc.)

Najmniejszą utratę zasięgu zaobserwowano u pojazdów HiPhi Z, BMW i5 oraz Lotus Eletre. To najlepsza trójka zimowego testu El Prix 2024.
Testy elbili przeprowadzane są w sezonie zimowym oraz letnim.

Testy elbili przeprowadzane są w sezonie zimowym oraz letnim.Fot. NAF/Motor

Najważniejszym czynnikiem zimowego testu El Prix jest spadek zasięgu analizowanych pojazdów. Działacze NAF oraz dziennikarze redakcji Motor analizują także inne czynniki. 1 lutego przeprowadzą test czasu ładowania przy ujemnej temperaturze powietrza.

Źródła: NAF, MojaNorwegia.pl
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


A G

02-02-2024 10:52

Coś nie widzę na liście Tesli

Ryszard Lwie Serce

01-02-2024 17:12

31 stycznia zrobili ten test ?! Przy dodatnich temperaturach ? Nie spoko . Przy -25 pewnie woleli nie ,za bardzo spadły by wyniki ...sprzedaży
Tak na serio to elektryk którym się poruszam miedzy 0 stopni a -25 to różnica 8kwh /100km . Czyli jakieś 50 % więcej zużywa (bądź też o tyle spada zasięg )
Taki teścik w stylu norsk "noszk" i jest "kuszli "

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok