Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Totalna rewolucja cenowa w MultiNOR od teraz nowe, NIŻSZE ceny!

Reklama

Transport i komunikacja

Oslo znów pokonuje konkurentów. Lotnisko Gardermoen ma największy ruch w Skandynawii

Monika Pianowska

22 stycznia 2023 09:00

Udostępnij
na Facebooku
Oslo znów pokonuje konkurentów. Lotnisko Gardermoen ma największy ruch w Skandynawii

Gardermoen zakończyło sezon 2022 z wynikiem 22,4 miliona obsłużonych podróżnych stock.adobe.com/ fot. Sergey Kamshylin/ tylko do użytku redakcyjnego

Port lotniczy w Oslo trzeci rok z rzędu okazał się najbardziej uczęszczanym lotniskiem w Skandynawii. Gardermoen zakończyło sezon 2022 z wynikiem 22,4 miliona obsłużonych podróżnych.
Tymczasem z Kastrup niedaleko Kopenhagi poleciało 22,1 miliona pasażerów, zaś z Arlandy pod Sztokholmem – 18 milionów, pisze Flysmart24.
Stine Ramstad Westby, dyrektor wykonawczy głównych norweskich lotnisk zarządzanych przez Avinor, uważa, że stołeczny port lotniczy zawdzięcza sukces szybszemu przywróceniu ruchu powietrznego po pandemii niż konkurenci.

Dane podbijają loty krajowe

Jednak lepsze statystyki dotyczące ruchu na lotnisku Gardermoen są związane przede wszystkim z rozwiniętą siatką połączeń na rynku krajowym, która z przyczyn naturalnych jest w dużej mierze nieobecny w Danii.
Lepsze statystyki dotyczące ruchu na lotnisku Gardermoen są związane z rozwiniętą siatką połączeń na rynku krajowym.

Lepsze statystyki dotyczące ruchu na lotnisku Gardermoen są związane z rozwiniętą siatką połączeń na rynku krajowym.Źródło: stock.adobe.com/standardowa/jummie

Gdyby nie brać tego pod uwagę, port lotniczy Kastrup pokonałby Oslo, jeśli chodzi o ruch międzynarodowy, zwłaszcza do USA i Azji. Wiele lotów natomiast jeszcze nie powróciło, więc Dania posiada niewykorzystaną rezerwę połączeń.

Sztokholm w tyle

Jeśli chodzi o Szwedów, sztokholmskie lotnisko obsługujące 18 milionów pasażerów jest daleko w tyle za Oslo i Kopenhagą. Tutaj jednak widać wyraźny wzrost wśród szybko rozwijających się tanich firm w Europie.
Zarówno Ryanair, jak powiązane z Lufthansą linie Eurowings, zadomowiły się na głównym szwedzkim lotnisku i działają na równi ze skandynawską konkurencją, jak SAS  i Norwegian w ruchu europejskim.

Źródło: Flysmart24
Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok