Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu
Transport i komunikacja

LOT i Norwegian najbardziej punktualnymi liniami lotniczymi w Europie

Monika Pianowska

11 czerwca 2023 08:00

Udostępnij
na Facebooku
LOT i Norwegian najbardziej punktualnymi liniami lotniczymi w Europie

Norwegian zamknął w kwietniu podium, oferując klientom punktualną obsługę ponad 85 proc. lotów. stock.adobe.com/ fot. Studio Porto Sabbia/ tylko do użytku redakcyjnego

Według comiesięcznego raportu dotyczącego terminowości opracowanego przez firmę Cirium Polskie Linie Lotnicze LOT okazały się najbardziej punktualnym przewoźnikiem w Europie w kwietniu 2023 r. Tuż za nimi uplasowały się linie Iberia i Norwegian.
LOT w ostatniej analizie może się pochwalić wynikiem 89,25 proc. przylotów na czas. Hiszpański przewoźnik uplasował się na drugim miejscu z ponad 87,28 proc. punktualności wszystkich lotów, zaś Norwegian zamknął w kwietniu podium, oferując klientom punktualną obsługę ponad 85 proc. lotów.

Wygrali Hiszpanie

Jeśli chodzi o globalny ranking, to właśnie Iberia okazała się najbardziej punktualną linią lotniczą na świecie, z 87,28 proc. lotów docierających do miejsca docelowego na czas. NA dalszych lokatach znalazły się południowoamerykańskie Avianca i LATAM, oraz Qatar Airways i Japan Airlines, nie schodząc poniżej wyniku 83 proc. punktualnych lotów.
Liczba odwołanych lotów w Europie spadła w kwietniu 2023 r. o 48 proc. w porównaniu z marcem (7 468 vs. 14 405 anulowanych lotów). Opracowując kwietniowy raport, firma Cirium bazowała na prawie 500 tys. światowych tras.
Punktualność linii lotniczej jest definiowana jako przybycie samolotu do bramki w czasie krótszym niż 15 minut od planowanego czasu przylotu. Terminowe raportowanie wydajności autorstwa Cirium dla linii lotniczych to najdłużej działająca analiza w branży, sięgająca ponad 14 lat wstecz.
Przeglądy roczne On-Time Performance i miesięczne raporty dostarczają lotniskom, liniom lotniczym i podróżującym neutralny pogląd na to, którzy przewoźnicy wywiązują się ze swojej obietnicy przetransportowania pasażerów z punktu A do punktu B na czas.
Źródła: Cirium, traveltomorrow.com, traveldailymedia.com
Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok