Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu
Transport i komunikacja

Kluczowe linie lotnicze będą sprawniej zwracać pieniądze za bilety. Wśród nich Norwegian, Ryanair i Wizz Air

Monika Pianowska

31 października 2021 08:00

Udostępnij
na Facebooku
2
Kluczowe linie lotnicze będą sprawniej zwracać pieniądze za bilety. Wśród nich Norwegian, Ryanair i Wizz Air

Inne europejskie linie lotnicze, które przystąpiły do ​​pełnej zgodności z przepisami UE, to Air France, KLM, Lufthansa, Aegean Airlines, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Brussels Airlines, Eurowings, Iberia, TAP i Vueling. stock.adobe.com/ fot. Darren Baker/ tylko do użytku redakcyjnego

Po interwencji UE i szeregu krajowych inspekcji konsumenckich 16 kluczowych linii lotniczych, w tym Norwegian, zobowiązało się do szybszych zwrotów za bilety i zapewniania lepszych informacji w odniesieniu do odwołania lotów.
Komisja Europejska ogłosiła, że ​​przewoźnicy zgodzili się zwrócić pasażerom pełne koszty w ciągu siedmiu dni w przypadku anulowania kursów w przyszłości i nadrobić zaległości w zwrotach pieniędzy spowodowanych cięciami w związku z pandemią covid-19.

Vouchery tylko na życzenie

Po rozmowach z KE linie lotnicze – w tym popularni przewoźnicy budżetowi jak Wizz Air, Ryanair czy easyJet – zgodzili się również lepiej informować podróżnych, kiedy firmy anulują loty, i jak wykorzystywać vouchery jako dodatkową opcję dla pasażerów. W przypadku odwołania lotów w przyszłości firmy mogą nadal oferować vouchery, ale tylko na żądanie samych pasażerów.
W przypadku odwołania lotów w przyszłości firmy mogą nadal oferować vouchery, ale tylko na żądanie samych pasażerów.

W przypadku odwołania lotów w przyszłości firmy mogą nadal oferować vouchery, ale tylko na żądanie samych pasażerów. Źródło: stock.adobe.com/ fot. Gudellaphoto/ tylko do użytku redakcyjnego

Ponadto firmy będą lepiej informować o prawach pasażerów w przypadku odwołania rejsu oraz lepiej komunikować się na stronach internetowych i w wiadomościach e-mail o możliwościach, jakie nabywca biletu ma w przypadku odwołania jego lotu. Firmy obiecują również pomóc pasażerom, którzy walczą o zwrot pieniędzy od biura podróży.

Ma być na korzyść pasażerów

– We wczesnej fazie pandemii niektóre linie lotnicze oferowały pasażerom kupony. Działały one wbrew unijnym przepisom ochrony konsumentów. To było nie do przyjęcia – powiedział w oświadczeniu Didier Reynders, europejski komisarz ds. sprawiedliwości. – Komisja z zadowoleniem przyjęła wiadomość, że większość zaległych zwrotów w związku z covid-19 została rozwiązana i że wszystkie zainteresowane linie lotnicze zobowiązały się rozwiązać pozostałe problemy – dodał.
Inne europejskie linie lotnicze, które przystąpiły do ​​pełnej zgodności z przepisami UE, to Air France, KLM, Lufthansa, Aegean Airlines, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Brussels Airlines, Eurowings, Iberia, TAP i Vueling.
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Marek Seba

31-10-2021 21:17

ciekawe ile jeszcze lat poczekam na swoje pieniądze ?!!!!!
złodzieje !!!!!

Marek Seba

31-10-2021 21:00

Niech ich diabli wezmą i upadną ... chodzi o norwegiana !!!!
od 2 lat mi nie oddali 8 tys koron za odwołane loty !!!!!!
dziadostwo !!!!

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok