29 grudnia spółka Bane Nor poinformowała, że z powodu nadal nierozwiązanych problemów z zasilaniem, linia Follobanen pozostanie zamknięta /zdjęcie poglądowe
Simen Slette Sunde, Bane NOR/materiały prasowe
Początkowo do Nowego Roku miała pozostać nieczynna nowo otwarta linia Follobanen. Obecnie jednak nie wiadomo, kiedy pasażerowie będą mogli skorzystać z inwestycji wartej ok. 36 mld NOK. - Przepraszamy pasażerów - mówią przedstawiciele Bane NOR.
Follobanen uroczyście otwarto 12 grudnia. Problemy rozpoczęły się już jednak zaledwie tydzień później. W Blixtunnelen, najdłuższym tunelu kolejowym w Skandynawii, przez który przebiega Follobanen, poważnemu uszkodzeniu po pożarze, a w konsekwencji zadymieniu tunelu, uległ system zasilania. W tygodniu poprzedzającym zdarzenie miało miejsce również kilka incydentów związanych z sygnalizacją w Follobanen.
W uroczystości otwarcia Follobanen wziął udział król Norwegii Harald VŹródło: Øystein Grue/Bane Nor/ materiały prasowe
Zamknięta do odwołania
29 grudnia spółka Bane Nor, zarządzająca Follobanen, w komunikacie prasowym poinformowała, że z powodu nadal nierozwiązanych problemów z zasilaniem, linia Follobanen pozostanie zamknięta do nowego roku. Po 1 stycznia przedstawiciele Bane Nor przyznali jednak, że mimo intensywnych prac nad rozwiązaniem problemów technicznych, nadal nie wiadomo, co jest ich przyczyną, dlatego linia pozostanie zamknięta do odwołania. Stine Undrum, wiceprezes wykonawcza ds. rozwoju w Bane Nor, w rozmowie z serwisem NRK, powiedziała, że nie może obiecać konkretnego terminu, w którym Follobanen wznowi działanie.
Obecnie pociągi w zmienionym rozkładzie kursują po starej linii Østfoldbanen. Awaria ma wpływ na trasy i linie: RE20 Oslo S-Halden, R22 Oslo S-Mysen-Rakkestad, R23 Oslo S-Ski, R21 Oslo S-Ski-Moss, L2 Skøyen-Oslo S-Ski.
Tymczasowy rozkład znajduje się
tutaj
Do 9 stycznia wszystkie pociągi kursujące po tej linii w godzinach szczytu zostały odwołaneŹródło: Foto: Øystein Grue, Jernbanedirektoratet/ materiały prasowe
Bane Nor przeprasza, minister się niecierpliwi
Przedstawiciele Bane Nor biją się w piersi i zapewniają, że robią wszystko, co mogą, by linia została ponownie otwarta. - Chciałabym zacząć od przeprosin podróżnych, którzy nie mogą skorzystać z usługi kolejowej - mówi Stine Undrum. Presję na spółkę wywiera również resort transportu. Jego szef, Jon-Ivar Nygård, przyznaje, że Ministerstwo oczekuje, że problemy na linii Follobanen zostaną rozwiązane najszybciej, jak to możliwe. Nygård dodaje też, że oczekuje konkretnej odpowiedzi, co było przyczyną problemów.
Dziś odbędzie się spotkanie ministra transportu z dyrektorem generalnym Bane NOR, Gormem Frimannslundem.
Bane Nor, NRK,MojaNorwegia