Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Rozlicz podatek za 2023

Transport i komunikacja

Inwestycja za 36 miliardów koron zamknięta do odwołania. Bane Nor przeprasza

Natalia Szitenhelm-Smeja

03 stycznia 2023 09:03

Udostępnij
na Facebooku
Inwestycja za 36 miliardów koron zamknięta do odwołania. Bane Nor przeprasza

29 grudnia spółka Bane Nor poinformowała, że z powodu nadal nierozwiązanych problemów z zasilaniem, linia Follobanen pozostanie zamknięta /zdjęcie poglądowe Simen Slette Sunde, Bane NOR/materiały prasowe

Początkowo do Nowego Roku miała pozostać nieczynna nowo otwarta linia Follobanen. Obecnie jednak nie wiadomo, kiedy pasażerowie będą mogli skorzystać z inwestycji wartej ok. 36 mld NOK. - Przepraszamy pasażerów - mówią przedstawiciele Bane NOR.
Follobanen uroczyście otwarto 12 grudnia. Problemy rozpoczęły się już jednak zaledwie tydzień później. W Blixtunnelen, najdłuższym tunelu kolejowym w Skandynawii, przez który przebiega Follobanen, poważnemu uszkodzeniu po pożarze, a w konsekwencji zadymieniu tunelu, uległ system zasilania. W tygodniu poprzedzającym zdarzenie miało miejsce również kilka incydentów związanych z sygnalizacją w Follobanen.
W uroczystości otwarcia Follobanen wziął udział król Norwegii Harald V

W uroczystości otwarcia Follobanen wziął udział król Norwegii Harald V Źródło: Øystein Grue/Bane Nor/ materiały prasowe

Zamknięta do odwołania

29 grudnia spółka Bane Nor, zarządzająca Follobanen, w komunikacie prasowym poinformowała, że z powodu nadal nierozwiązanych problemów z zasilaniem, linia Follobanen pozostanie zamknięta do nowego roku. Po 1 stycznia przedstawiciele Bane Nor przyznali jednak, że mimo intensywnych prac nad rozwiązaniem problemów technicznych, nadal nie wiadomo, co jest ich przyczyną, dlatego linia pozostanie zamknięta do odwołania. Stine Undrum, wiceprezes wykonawcza ds. rozwoju w Bane Nor, w rozmowie z serwisem NRK, powiedziała, że nie może obiecać konkretnego terminu, w którym Follobanen wznowi działanie. 

Obecnie pociągi w zmienionym rozkładzie kursują po starej linii Østfoldbanen. Awaria ma wpływ na trasy i linie: RE20  Oslo S-Halden, R22 Oslo S-Mysen-Rakkestad, R23 Oslo S-Ski, R21 Oslo S-Ski-Moss, L2 Skøyen-Oslo S-Ski.
Tymczasowy rozkład znajduje się tutaj
Do 9 stycznia wszystkie pociągi kursujące po tej linii w godzinach szczytu zostały odwołane

Do 9 stycznia wszystkie pociągi kursujące po tej linii w godzinach szczytu zostały odwołane Źródło: Foto: Øystein Grue, Jernbanedirektoratet/ materiały prasowe

Bane Nor przeprasza, minister się niecierpliwi

Przedstawiciele Bane Nor biją się w piersi i zapewniają, że robią wszystko, co mogą, by linia została ponownie otwarta.  - Chciałabym zacząć od przeprosin podróżnych, którzy nie mogą skorzystać z usługi kolejowej - mówi Stine Undrum. Presję na spółkę wywiera również resort transportu. Jego szef, Jon-Ivar Nygård, przyznaje, że Ministerstwo oczekuje, że problemy na linii Follobanen zostaną rozwiązane najszybciej, jak to możliwe.  Nygård dodaje też, że oczekuje konkretnej odpowiedzi, co było przyczyną problemów. 

Dziś odbędzie się spotkanie ministra transportu z dyrektorem generalnym Bane NOR, Gormem Frimannslundem.


Bane Nor, NRK,MojaNorwegia
Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok