Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Rozlicz podatek za 2023

Transport i komunikacja

Nowa linia Follobanen zamknięta do nowego roku. Powodem pożar

Monika Pianowska

21 grudnia 2022 13:35

Udostępnij
na Facebooku
Nowa linia Follobanen zamknięta do nowego roku. Powodem pożar

Aktualny rozkład jazdy można sprawdzić np. w aplikacji mobilnej Vy. Vy / fot. Mads Kristiansen / materiały prasowe

Z powodu pożaru w zakładzie technicznym w Ski nowo otwarta linia Follobanen pozostanie zamknięta do 27 grudnia. Pociągi między Oslo a Ski będą kursować na starej linii Østfoldbanen.
Ruch na trasach łączących Østfold, Follo i Oslo zostanie utrzymany, jednak nastąpią zmiany w czasie odjazdów niektórych pociągów na liniach L2, RE20, R21 i R22. Kursy między Ski i Oslo S na linii R23 są całkowicie odwołane.
Aby zapewnić stabilność w Blixtunnelen w okresie od 27 grudnia 2022 r. do 1 stycznia 2023 r. kursowanie pociągów na Follobanen będzie ograniczone. Pociągi na linii R23 Ski-Oslo są odwołane. Pociągi na linii R 22 Rakkestad-Mysen-Oslo S będą kursować na odcinku Ski-Oslo S.

Potrzebne są testy

System zasilania tunelu Blixtunnel został poważnie uszkodzony po pożarze. Bane NOR ma pracować do nowego roku, aby naprawić błąd i przywrócić pełny ruch w Follobanen. W tygodniu poprzedzającym pożar w Ski miało miejsce również kilka incydentów związanych z systemem sygnalizacji i zasilania w Follobanen.
Follobanen przebiega przez Blixtunnelen, najdłuższy tunel kolejowym w Skandynawii.

Follobanen przebiega przez Blixtunnelen, najdłuższy tunel kolejowym w Skandynawii. Źródło: Foto: Øystein Grue, Jernbanedirektoratet/ materiały prasowe

Linia Folloban została otwarta 12 grudnia 2022 r. Nowa dwutorowa trakcja skraca o połowę (z 22 do 11 minut) czas podróży między Oslo a Ski. Projekt budowy Folloban rozpoczął się w 2015 roku, a 20-kilometrowy Blixtunnelen jest jak dotąd najdłuższym tunelem kolejowym w Skandynawii.

Źródło: Bane NOR
Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok