Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

5
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Transport i komunikacja

Dwupiętrowe pociągi i ekologiczne paliwo? Władze chcą ulepszyć kolej we wschodniej Norwegii

Monika Pianowska

27 kwietnia 2022 15:30

Udostępnij
na Facebooku
1
Dwupiętrowe pociągi i ekologiczne paliwo? Władze chcą ulepszyć kolej we wschodniej Norwegii

Obecne połączenia i składy prawdopodobnie zapewniają zbyt mało miejsca dla wszystkich pasażerów, którzy kursują między Oslo a Gardermoen, Moss i Drammen. stock.adobe.com/ fot. valeriyap/ tylko do użytku redakcyjnego

Ministerstwo Transportu i Komunikacji chce sprostać zapotrzebowaniu pasażerów na podróże pociągami. Aby ​​popyt na transport kolejowy we wschodniej Norwegii nie przewyższał podaży, na tory w najbliższych latach mogą wyjechać dwupiętrowe składy.
Norweski Urząd ds. Kolei (Jernbanedirektoratet) otrzymał zlecenie, aby zbadać, w jaki sposób można zwiększyć przepustowość pociągów regionalnych w Østlandet, informuje ministerstwo w komunikacie prasowym. Obecne połączenia i składy prawdopodobnie zapewniają zbyt mało miejsca dla wszystkich pasażerów, którzy kursują między Oslo a Gardermoen, Moss i Drammen.
Pociągi dwupiętrowe, składające się z trzech krótszych wagonów lub jednego długiego to tylko niektóre z możliwości, których zasadność wprowadzenia zbada urząd. Raport ma również wskazać, ile trzeba będzie zainwestować w infrastrukturę na poszczególnych odcinkach tras kolejowych we wschodniej części kraju fiordów.
Rozwiązaniem mogą być piętrowe pociągi.

Rozwiązaniem mogą być piętrowe pociągi. stock.adobe.com/licencja standardowa

Olej napędowy to przeżytek

Jernbanedirektoratet zlecono również śledzenie poczynań władz w zakresie ograniczenia emisji gazów cieplarnianych na norweskich kolejach. Linie pasażerskie zasilane obecnie olejem napędowym to Røros, Solør, Rauma i Nordlands.
Nawet na zelektryfikowanych trasach maszyny robocze i lokomotywy wciąż korzystają z oleju napędowego. Urząd ma zatem ocenić m.in., czy mogą one wykorzystywać inne rodzaje paliwa. Ponadto Jernbanedirektoratet poproszono o przyjrzenie się, w jaki sposób cyfryzacja może ulepszyć dzisiejszą kolej.
Źródło: rejgeringen.no
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Riggman

28-04-2022 00:01

norwegowie maja przeciez takie zamilowanie do sportu to niech zamiast paliwa zaczna pchac sklady . Ekologiczniej i z pozytkiem

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok