Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

3
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Kultura

Kraje nordyckie mają swojego Vogue’a. W pierwszym numerze Greta Thunberg krytykuje branżę modową

Monika Pianowska

11 sierpnia 2021 16:30

Udostępnij
na Facebooku
1
Kraje nordyckie mają swojego Vogue’a. W pierwszym numerze Greta Thunberg krytykuje branżę modową

Nordycki Vogue zdecydował, że na okładce pierwszego numeru magazynu pojawi się szwedzka działaczka na rzecz planety, Greta Thunberg. Vogue/materiały prasowe

Kraje nordyckie doczekały się własnej edycji kultowego magazynu modowo-lifestyle’owego – w sierpniu pojawił się pierwszy numer Vogue Scandinavia, który reprezentuje Szwecję, Danię, Norwegię, Finlandię i Islandię.
Na okładce debiutanckiego wydania nordycki Vogue umieścił zdjęcie ze swoją rozmówczynią, Gretą Thunberg. Okoliczności wywiadu młoda aktywistka wykorzystała m.in., by… skrytykować branżę modową i poruszyć temat tzw. greenwashingu.

Marki modowe i hipokryzja

Nordycki Vogue zdecydował, że na okładce pierwszego numeru magazynu pojawi się szwedzka działaczka na rzecz planety, Greta Thunberg. Poglądy 18-letniej aktywistki zgadzają się bowiem z wartościami propagowanymi przez redakcję, a zdjęcie odzwierciedla więź ludzi z przyrodą. Za sesję fotograficzną z Gretą odpowiadają Mattias i Iris Alexandrov Klum. Sama gwiazda pierwszego numeru pozowała w ubraniach wykonanych z materiałów z recyklingu.
Vogue Scandinavia, który nazywa Thunberg głosem pokolenia, w swoim pierwszym wydaniu opublikował także rozmowę z inicjatorką Młodzieżowego Strajku Klimatycznego. W wywiadzie z twarzą globalnego ruchu na rzecz ochrony Ziemi, przeprowadzonym przez redaktora Toma Pattinsona, poruszono m.in. tematy marek szczycących się zrównoważoną produkcją, chociaż niewiele mają z nią wspólnego.
Branża mody w ogromnym stopniu przyczynia się do kryzysu klimatycznego i ekologicznego, nie wspominając o jego wpływie na niezliczonych pracowników i społeczności wykorzystywane na całym świecie, aby niektórzy mogli cieszyć się szybką modą, którą traktują jako produkty jednorazowego użytku – powiedziała Thunberg w rozmowie z Vogue Scandinavia. 18-latka opublikowała także zdjęcie okładki magazynu na swoim koncie na Instagramie. W poście przedstawia ostrą krytykę, stwierdzając, że branża modowa negatywnie wpływa na klimat i ostrzega przed kampaniami niektórych marek.
– Może się wydawać, że branża modowa zaczyna brać na siebie odpowiedzialność, wydając ogromne sumy na kampanie, w których przedstawia się jako „zrównoważona”, „etyczna”, „zielona”, „neutralna dla klimatu” i „uczciwa”. Ale powiedzmy sobie jasno: to prawie nigdy nie jest niczym innym, jak czystym greenwashingiem – dodała.

Ma być jak najbardziej „eko”

Jak zapowiedział Vogue Scandinavia, magazyn będzie w głównej mierze kierował się miłością do natury i środowiska oraz zrównoważonym stylem życia, dlatego jego egzemplarze będą sprzedawane wyłącznie online, w ograniczonej ilości. Poza wersją cyfrową pojawi się także dwumiesięcznik w papierowej wersji, który będzie powstawał z odnawialnych materiałów.
Vogue Scandinavia w swoich mediach społecznościowych wyraża nadzieję, że inspirujące osoby, które pojawiają się na łamach magazynu, oraz wartości, którymi dzieli się redakcja, pomogą czytelnikom zrobić krok w kierunku stworzenia stylu życia o mniejszym wpływie „na planetę, którą wszyscy nazywamy domem”.
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Stanley72

12-08-2021 14:41

Komentarz został usunięty ze względu na naruszenie regulaminu portalu
Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok