Witam!
Posiadam jednoosobową firmę zarejestrowaną w Norwegii. Po 2 latach naprawy samochodów przyjechali Panowie ze Statens Vegvesen i poinformowali iż nie mogę dalej naprawiać samochodów i traktorów które przekraczają 50km/h. (zapewne telefon od zawistnej konkurencji bo naprawiam tu pojazdy od 11lat i nie było problemów)
Bym dalej prowadził firmę muszę przestrzegać restrykcji [tj. atest na wszystkie narzędzia, odbiór budynku, szkoła, praktyki etc etc].
Szkołę o profilu mechanicznym ukończyłem, praktykę 7lat jako mechanik w Norwegii na umowę również. Po rozmowie ze znajomymi dowiedziałem się, że te wszystkie odbiory, atesty będą kosztowały krocie, a budynek w którym pracuje wynajmuje. O zwrocie inwestycji mogę zapomnieć przez kolejne kilka/kilkanaście lat.
Do sedna. Spotkał się ktoś z tym jak obejść te wszystkie restrykcje? Np zarejestrować firmę jako jakąś usługę czy coś w ten deseń? Nie muszę robić wszystkiego [np układów hamulcowych i kierowniczych wpływających bezpośrednio na bezpieczeństwo].
Od jednego Norwega usłyszałem, że jest taka możliwość, lecz gdzieś się wyprowadził i nie moge nawiązać z nim kontaktu.
Pozdrawiam!
Posiadam jednoosobową firmę zarejestrowaną w Norwegii. Po 2 latach naprawy samochodów przyjechali Panowie ze Statens Vegvesen i poinformowali iż nie mogę dalej naprawiać samochodów i traktorów które przekraczają 50km/h. (zapewne telefon od zawistnej konkurencji bo naprawiam tu pojazdy od 11lat i nie było problemów)
Bym dalej prowadził firmę muszę przestrzegać restrykcji [tj. atest na wszystkie narzędzia, odbiór budynku, szkoła, praktyki etc etc].
Szkołę o profilu mechanicznym ukończyłem, praktykę 7lat jako mechanik w Norwegii na umowę również. Po rozmowie ze znajomymi dowiedziałem się, że te wszystkie odbiory, atesty będą kosztowały krocie, a budynek w którym pracuje wynajmuje. O zwrocie inwestycji mogę zapomnieć przez kolejne kilka/kilkanaście lat.
Do sedna. Spotkał się ktoś z tym jak obejść te wszystkie restrykcje? Np zarejestrować firmę jako jakąś usługę czy coś w ten deseń? Nie muszę robić wszystkiego [np układów hamulcowych i kierowniczych wpływających bezpośrednio na bezpieczeństwo].
Od jednego Norwega usłyszałem, że jest taka możliwość, lecz gdzieś się wyprowadził i nie moge nawiązać z nim kontaktu.
Pozdrawiam!