Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Rozlicz podatek za 2023

Praca i życie w Norwegii - Norwegia

2 Posty
Mateusz Andrzej Nowicki
(MateuszAndrzejNowicki)
Wiking
Witam!
Nazywam się Mateusz Nowicki mam 24lata i wybieram się do Norwegii, gdzieś na początku kwietnia. Mam do was kilka pytań. Nie mam ani specjalnego fachu ani wykształcenia. Z zawodu jestem sadownikiem-ogrodnikiem, wykształcenie mam średnie. Dobrze władam angielskim. Norweski dopiero zaczynam.
Czy jest po co jechać do Norwegii? Zarobie ja tam na swoje utrzymanie i by odłożyć parę koron?
Jak wygląda życie w Norwegii, jakie są koszta takiego życia? Mieszkanie, paliwo, żywność, rachunki, podatki. Proszę o jakieś podstawy rzucające trochę światła na sprawę.
Słyszałem że w Norwegii są wysokie podatki. Jakie to podatki i ile ich jest procentowo?
Ile w Norwegii znaczy brutto tak procentowo.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 2  
Odpowiedz   Cytuj
17146 Postów

(jasta102)
Maniak
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 2  
Odpowiedz   Cytuj
2 Posty
Mateusz Andrzej Nowicki
(MateuszAndrzejNowicki)
Wiking
Dziękuje. Mówiąc krótko, gospodarka hamuje, bezrobocie rośnie, więc na rynku zrobi się ciaśniej, być może nawet nie utrzymają tego rozbudowanego socjalu. Nie podejrzewam jednak rodowitych norwegów o grzebania w ofertach niższych rang, co tak samo jak na Wyspach jest domeną cudzoziemców. Oferty pracy w kraju fiordów dla Polaków właśnie takimi są. No dobrze. Mieszkanie znajdę widziałem sporo ofert, prace też znajdę. Ile procent pensji w norwegi to brutto? 20%? 30%? 40%?
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 1  
Odpowiedz   Cytuj
17146 Postów

(jasta102)
Maniak
MateuszAndrzejNowicki napisał:
Nie podejrzewam jednak rodowitych norwegów o grzebania w ofertach niższych rang, ?
niższe rangą dla Norwegów to chyba tylko jest " sprzątanie"