Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

PŁATNOŚCI ZA AUTOSTRADY - MAM POWAŻNY PROBLEM - Norwegia

Czytali temat:
Robert Kupisz Bartek Boike Tomek Jarmolik Krystian Pakulski (1538 niezalogowanych)
1 Post
Krzychu Po co wam to
(Krzychulec)
Wiking
Hej,
mam mega poważny problem i nie wiem do kogo się z nim zwrócić a sam jestem bezsilny w zderzeniu z biurokracją norweską.

W Norwegii byliśmy od 11/2013 do 02/2014.
Pojechaliśmy tam autem aby być bardziej mobilnym.
Po przyjeździe do Norwegii na stacji paliw zakupiłem autopass (tak to się chyba nazywało) i zgłosiłem auto.Po dwóch miesiącach przyszedł rachunek do opłacenia i go zapłaciłem.
Przed powrotem do Polski nie otrzymałem jeszcze rachunku więc kasę za bramki zostawiliśmy norwegowi u którego wynajmowaliśmy mieszkanie aby gdy przyjdzie rachunek go zapłacił. Okazuje sie że on tego nie zrobił.

Do pewnym czasie już będąc w polsce otrzymałem list od KREDINOR z rachunkiem i kwotą do zapłaty. Poszedłem z nim do NORDEA BANKU aby uiścić opłatę. Okazało się jednak że pracownica banku nie wiedziała jak go opłacić ponieważ na rachunku widniał 11 cyfrowy numer konta a powinien być 26 cyfrowy. Pracownica próbowała ustalić to ze swoją centralą ale bezskutecznie. Poproszono mnie o ustalenie brakujących cyfr i wówczas będę dopiero mógł opłacić rachunek.

Napisałem więc maila w tej sprawie do KREDINOR. Kredinor poinformowało mnie że rachunek jest prawidłowy.

Znów z taką informacją poszedłem do Nordea Banku ale tym razem już do największego oddziału w Gdynii. I znów sytuacja się powtórzyła. Nikt nie potrafił wpłacić środków na wskazany przeze mnei rachunek. Pani z banku obiecała jednak że postara się dowiedzieć jak to zrobić i do mnie zadzwonić. Przyznam szczerze że sprawa wyleciała mi z głowy, więc z 3 miesiące nie wracałem do tematu.

W grudniu dostałem kolejne listy z KREDINOR (w sumie 4 wysyłane z KREDINORD CODZIENNIE). Podejrzewam że jest to ponaglenie do zapłaty.

Na ponagleniach jest pojawiła się jednak NOWA opłata - PRINCIPAL AMOUNT w wysokości 219NOK. Czy ktoś wie co to za opłata? Dodatkowo od opłaty ten naliczono mi 400NOK ?kary? oraz od należności głównej kolejne 800NOK ?kary?.

Czy ktoś ma doświadczenie w jaki sposób:
1. dowiedzieć się co to za opłata 219NOK?
2. Zdobyć 26 cyfrowy numer konta do wpłat?
3. Odwołać się od kar?

Będę wdzięczny za pomoc ponieważ sprawa mnie przerasta.

Krzysiek
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
198 Postów
Skurczybyczek Skurczybyczek
(Skurczybyczek)
Stały Bywalec
Hej,Krzys
Propozycja to zaplac rachunek jak najszybciej jedyne co mozesz to sie skontaktowac z saks bechandlerem i ustalic obniżenie kosztow za odsetki oczywiscie siedz z nim na tel i popros go o info na mail bo te tumany maja to gdzies miej wszystko na mailu
Zgłoś wpis
Oceń wpis:1  
Odpowiedz   Cytuj
3026 Postów
Eliza K
(Elise)
Maniak
Krzychulec napisał:
nie wiedziała jak go opłacić ponieważ na rachunku widniał 11 cyfrowy numer konta a powinien być 26 cyfrowy
Wszystkie konta w Norwegii maja 11 cyfr.
Jedyne co ci trzeba to chyba IBAN czyli 4 dodatkowe liczby/litery z przodu konta, czyli :
NOxx +numer konta (11 cyfr).

Co do dodatkowych oplat, to sie z nich nie wywiniesz. Niestety firmy windykacyjne nie pracuja za darmo. Zaplac wiec tak szybko jak mozesz.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:1  
Odpowiedz   Cytuj


Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok