Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Selvangivelse błędne kwoty. Jak skorygować - Norwegia

Czytali temat:
Masażystka Aleksandra (1977 niezalogowanych)
13 Posty
Łukasz rrrrrrr
(kukisek)
Wiking
Witam posiadam błędne kwoty w Selvangivelse 2012. Jest podana błedna suma brutto oraz dziwnie obliczony Fredrag (z tego co się orientuję jest to 38%) pracowałem tylko u jednego pracodawcy okrągły rok.
Drugie moje pytanie czy stanie się coś jeśli wyślę im kopię Selvangivelse 2012 ponieważ oryginał mam w polsce i rodzina przesłała mi skan.Chciałbym rozliczenie wysłać pocztą .

Mój ostatni lonnsmottaker za grudzień 2012



Selvangivelse





Naprawdę proszę was o pomoc i przepraszam za własną głupotę że dopiero się rozliczam
Zgłoś wpis
Oceń wpis:1  
Odpowiedz   Cytuj
625 Postów
Karol Pitek
(karol3)
Wyjadacz
no ico Ci się nie zgadza?
245803
+3000
+7248
---------
256051 i dokładnie tyle masz na selvangivelse
Zgłoś wpis
Oceń wpis:1  
Odpowiedz   Cytuj
13 Posty
Łukasz rrrrrrr
(kukisek)
Wiking
Dzięki karol za wytłumaczenie po prostu zaczynam już panikować ponieważ w zeszłym roku miałem głupią sytuację z podatkiem.
Intryguje mnie jeszcze jedno pytanie dlaczego w punkcie 3.2 fradrag jest tylko -19538 wszyscy moi koledzy mają przeważnie kwotę ok 38% sumy brutto w tym polu. Czy ta kwota jest jakaś znacząca ponieważ chciałbym ubiegać się o 10% zwrotu podatku i nie chciał bym mieć sytuacji w której dopłacam w wyniku błędu.

Najbardziej także męczy mnie pytanie czy mogę wysłać im tylko ksero salvangivelse

oraz czy zwrot kosztów za dojazd kilometrówkę można łączyć ze zwrotem 10% podatku?
Zgłoś wpis
Oceń wpis:2  
Odpowiedz   Cytuj
13 Posty
Łukasz rrrrrrr
(kukisek)
Wiking
Doczytałem się w końcu i wywnioskowałem że mam za niski minstefradrag ponieważ przebywałem w norwegi okrągły rok podatkowy. Jaka powinna być poprawna kwota którą muszę wpisać? Jeśli tego nie poprawię dostanę więcej do zapłaty?

Mam nadzieję że nie napisałem jakiegoś głupstwa.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:-1  
Odpowiedz   Cytuj
264 Posty
Magg G
(magg)
Stały Bywalec
to jest wlasnie odwrotnie, skoro przebywales caly rok to masz prawo do pelnego minstefradrag; nie podales wszystkich informacji, ja na twoim miejscu wybralabym sie jutro do skattee i poprosila o pomoc na miejscu, 10% odliczasz od kwoty brutto i juz wtedy nie odliczasz dojazdow, musisz wybrac co ci sie lepiej oplaca.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:1  
Odpowiedz   Cytuj
3656 Postów
Anna Bak
(Lindemans)
Maniak
Minstefradrag w Twoim przypadku, to 78 150 ( 12/12).
Zgłoś wpis
Oceń wpis:1  
Odpowiedz   Cytuj
13 Posty
Łukasz rrrrrrr
(kukisek)
Wiking
Dziękuję za odpowiedz.

Czyli przekreślę tą sumę minstefradrag wpiszę obok 78150 jak napisał ~Lindemans wpiszę te 10% ulgi i raczej będzie dobrze. W razie czego mogę im zawsze udowodnić że przebywałem tu okrągły rok. Opłacałem mieszkanie opłacałem bramki za dojazdy oraz dostawałem miesięczne wycinki z pracy.

Czy może lepiej wysłać im jakieś dokumenty potwierdzające pobyt?

Także mam nadzieję że nie zrobią rabanu za to że dostaną kopię selvangivelse ponieważ oryginał jest w polsce.





ps. tak się zastanawiam być może suma jaką wpisał skatt jest spowodowana że do dzisiaj posiadam tymczasowy numer personalny i muszę ubiegać się o kartę podatkową co roku?
Zgłoś wpis
Oceń wpis:1  
Odpowiedz   Cytuj
264 Posty
Magg G
(magg)
Stały Bywalec
te 10% standartfradrag wpisz w pozycje 5.0
Zgłoś wpis
Oceń wpis:-1  
Odpowiedz   Cytuj
14 Posty
Ba Ka
(dobranocka)
Wiking
Podepne sie tu.. Czy faktycznie osoba zamezna nie moze odliczyc 10% gdy jej partner jest tu wiecej niz 3lata? mam sprzeczne informacje
Zgłoś wpis
Oceń wpis:1  
Odpowiedz   Cytuj
264 Posty
Magg G
(magg)
Stały Bywalec
dobranocka napisał:
Podepne sie tu.. Czy faktycznie osoba zamezna nie moze odliczyc 10% gdy jej partner jest tu wiecej niz 3lata? mam sprzeczne informacje

nie, nie moze; albo oboje odliczaja po 10% (co w waszym przypadku jest niemozliwe) albo nikt; ma to uniemozliwic naciaganie panstwa, tzn. jedna osoba by odliczyla wszystkie mozliwe koszta a malzonek dodatkowo 10%.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:1  
Odpowiedz   Cytuj


Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok