Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

12
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

T1,T4 - Norwegia

2 Posty
Piotr Paliga
(Rico19)
Wiking
Witam.
Mam pytanie.Na wielu stronach o pracy znalazłem informacje,że jako operator wózka widłowego potrzebuje T4.
Nie mam pojęcia co to jest T4?a także T1
Może ktoś wyjasnic??
Dzieki
Pozdrawiam.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 4  
Odpowiedz   Cytuj
510 Postów
Iska |
(iglaczek)
Wyjadacz
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
510 Postów
Iska |
(iglaczek)
Wyjadacz
www.forum-norwegia.pl/viewtopic.php?f=26&t=1757
Podlinkuje
Tu sa wyjasnione po PL w postach
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -1  
Odpowiedz   Cytuj
2 Posty
Piotr Paliga
(Rico19)
Wiking
Dziękuję za informacje.Czyli mając polskie uprawnienia na wózki widłowe posiadam norweski odpowiednik od T1 do T5???czy mam racje???
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 1  
Odpowiedz   Cytuj
12 Posty
Piotr Wójcik
(PiotrWojcik)
Wiking
Chciałbym odświeżyć temat i zapytać o uprawnienia jak to się ma do polskich uprawnień wydawanych przez UDT
IWJO to norweskie T6-T8
IIWJO to norweskie T1-T5
Dobrze to przyporządkowałem czy jest inaczej?Jeśli ktoś wie to proszę o konkretną odpowiedź
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 6  
Odpowiedz   Cytuj
12 Posty
Piotr Wójcik
(PiotrWojcik)
Wiking
Polskie IIWJO na wózki widłowe to norweskie T1,T2,T4
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 4  
Odpowiedz   Cytuj
1 Post

(Apoz)
Wiking
W polsce nie ma limitu wagowego tak jak w przypadku norwegii gdzie:
-kategorie do 10 ton to: t1, t2, t3, t4, t5
-kategorie powyżej 10 ton to: t6, t7, t8
W polsce zdajesz:
-kurs podstawowy (to II WJO?)
-kurs na ladowarki teleskopowe (to I WJO)
Po zdanym kursie nie otrzymujesz zadnych unijnych certyfikatow a mozesz jedynie poprosic o tlumaczenie w jezyku angielskim.

Jesli zrobie wyzej wymienione kursy w polsce, co musze zrobic aby moc pracowac na duzych ladowarkach teleskopowych (kontenery) w norwegii? Czy trzeba polskie uprawnienia gdzies zglosic? Odbyc dodatkowe szkolenia?
Czy po skonczeniu obu kursow w polsce moge twierdzic ze posiadam uprawnienia od t1 do t8?
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 4  
Odpowiedz   Cytuj
2 Posty
Marcin rys
(rys83)
Wiking
Odświeżam temat.
Mam polskie uprawnienia IWJO wydane przez UDT (wozki widlowe podnosnikowe w tym specjalizowane ze zmiennym wysiegiem, tzw. ładowarki teleskopowe, potocznie MANITOU, od nazwy producenta)

Jaka to kategoria, bo nie wiem czy wpisac w CV - T1-T5 czy moze do T8
W polsce uprawnienia zostaly wydane bez limitu wagowego sprzetu i nośności.
Wiem też, że nie na wszystkie typy uprawnienia posiadam np. podnoszenie kosza z ludźmi, kabina podnoszona razem z operatorem.

Tlumaczenia norweskie, znalezione w szukajkach prawie nic nie wnoszą.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 1  
Odpowiedz   Cytuj
12 Posty
Mateusz Siuta
(matt88)
Wiking
Polskie uprawnienia w Norwegii nic nie znaczą, nie masz też prawa wpisać w CV kategorii norweskich - jedynie informację, że posiadasz polskie uprawnienia na określony sprzęt.

Podaję rozwiązanie tego jak zdobyć norweski odpowiednik uprawnień na podstawie polskich. Jest to sposób sprawdzony.

1. Polski dokument oddajemy w ręce tłumacza przysięgłego - na język angielsku lub norweski;
2. Po otrzymaniu tłumaczenia robimy jego skan, również oryginałów w języku polskim oraz dowodu osobistego - obu stron;
3. Całość załączamy do maila do odbiorcy post@arbeidstilsynet.no z odpowiednim tytułem i prośbą;
4. Jeśli ktoś ma problemy z norweskim to najprościej:
- temat: Gaffeltrucksertifikat
- tekst:
Hei,
vennligst verifisering av de polske makt gaffeltrucksertifikat.
Jeg leter etter arbeid som lagerarbeider.
Mvh, TWOJE IMIĘ I NAZWISKO

Zazwyczaj kurs na wózki widłowe z obsługą wymiany butli gazowej to odpowiednik norweskich T1, T2, T4.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 9  
Odpowiedz   Cytuj
2 Posty
Marcin rys
(rys83)
Wiking
Dziś dzwoniłem do UDT, upewniłem sie tylko, że kategoria IWJO uprawnia do kierowania wszelkimi wozkami jezdniowymi przeznaczonymi do transportu bliskiego tj.: (wszelkie paleciaki, sztaplarki, ladowarki teleskopowe bez limitu wagowego, z różnym osprzętem, nie tylko widły), wyłaczając tylko te w ktorych operator podnoszony jest wraz z ladunkiem.

Dodam, że wozki do przewozu/manipulacji kontenerów w PL, znajduja sie pod inną kategorią uprawnień.

Polskie prawo jazdy też mają gdzieś? Przecież kurs jest inny, egzamin też. A na podstawie polskiego możemy ubiegać się o norweskie
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 1  
Odpowiedz   Cytuj


Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok