Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Parę pytań odnośnie podatków. Rolnictwo - Norwegia

Czytali temat:
(861 niezalogowanych)
7 Postów
K M
(kristoffer91)
Wiking
Dzień Dobry.
Pracuję jako pracownik sezonowy w sektorze rolnictwa, status studenta,kawaler.
Mam pytanie dotyczące podatku. Kilka informacji na początek:
Mój zarobek nie przekroczy 18 tys. NOK. Będę pracował przez około 40 dni.

Czy ktoś z forumowiczów wie jak wygląda sprawa podatku? Czy będę nim obciążony, a jeśli tak to w jakiej wysokości i czy jest możliwy jakikolwiek jego zwrot?
Pracuję oczywiście legalnie na umowie. Jeśli zajdzie potrzeba dodatkowych informacji, postaram się jak najszybciej odpisać.

Pozdrawiam,
Krzysztof
Zgłoś wpis
Oceń wpis:-2  
Odpowiedz   Cytuj
3026 Postów
Eliza K
(Elise)
Maniak
Powinienes zwrocic sie do skatteetaten o frikort:
www.skatteetaten.no/no/Alt-om/Frikort/

Wtedy 0 podatku.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
7 Postów
K M
(kristoffer91)
Wiking
Elise napisał:
Powinienes zwrocic sie do skatteetaten o frikort:
www.skatteetaten.no/no/Alt-om/Frikort/

Wtedy 0 podatku.

Byłem w urzędzie podatkowym i został mi przydzielony PESEL, jest to w jakiejkolwiek korelacji z tym co piszesz?
Niezbyt biegły jestem we władaniu językiem norweskim. Ten frikort to rodzaj umowy? Pisze coś tutaj że można SMS.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:-1  
Odpowiedz   Cytuj
7 Postów
K M
(kristoffer91)
Wiking
Frikort – bestill dostaje młodzież do 18 roku życia. Prawdziwa informacja?
Zgłoś wpis
Oceń wpis:1  
Odpowiedz   Cytuj
3026 Postów
Eliza K
(Elise)
Maniak
Frikort to karta podatkowa. Jezeli zarabiasz ponizej 39 tys NOK na rok to mozesz starac sie o frikort.
I pisze:

du kan ikke bestille frikort hvis du ../nie mozeszzamowic frikort jezeli:

... har mottatt skattekort/forskuddsskatt for 2012, eller / juz otrzymales karte podatkow na rok 2012 lub