Założenie sklepu internetowego to dwojakie koszta tego przedsięwzięcia.
Od razu trzeba zdecydować na jakiej platformie się go oprze: Magento, WooCommerce, Shoper Preastashop itd., czy może jakiś darmowy CMS typu Joomla albo Wordpress z odpowiednimi dodatkami, jeśli sklep ma być niewielki.
Po drugie musisz zapłacić człowiekowi, który będzie to ogarniał ogarnięcie szablonu strony, magazynu, integrację płatności i w ciul innych rzeczy, o których nawet teraz nie ma co się rozwodzić a wychodzą w praniu.
Ogarnie Ci to każda agencja reklamowa zajmująca się tworzeniem WWW, natomiast co do ceny zielonego pojęcia nie mam. Ceny robocizny w Polsce bez systemu, domeny i dodatków to cena od kilkuset do nawet 20000tyś zł. Wszystko zależy czego oczekujesz, jaki masz budżet i na kogo trafisz.
Stawianie samemu sklepu ma sens, jeśli wiesz jak to zrobić i masz jakiekolwiek doświadczenie w zakładaniu i administracji jakiegokolwiek CMS-a (najłatwiejszy Worpress). Nie mówię tu tylko o samym stawianiu, ale także odpowiednich zabezpieczeniach, wszystkich potrzebnych wtyczkach, modułach i innych drobnych elementach składających się na całość sklepu. Oczywiście wszystko można znaleźć w internecie, ale z własnego doświadczenia wiem, że wszystko wygląda zajefajnie jak ktoś to robi i się na tym zna, a gdy się samemu robi to zaczynają działać prawa Murphiego