PIerwsza sprawa ! UWAGA !!!!!!!!!!!!
malo kto wie że najpierw trzeba miec kontrakt na prace a pozniej nalezy sie zarejestrowac w rejestrze ludnosci . czyli trzeba by bylo zalatwic umowe o prace z polski listownie czy jakis inny sposob pozniej przyjechac i sie zarejestrowac w rejestrze ludnosci ,
podstawowym bledem jest to ze my polacy najpierw przyjezdzamy do norwegi , nastepnie szukamy pracy a jak juz ja znajdziemy idziemy sie zarejestrowac w rejestrze ludnosci i logicznie myslac wedlug nas postepujemy uczciwiee
i co sie okazuje ,nastepuje , ( co madrzy politycy norwescy ustalili !!!
wtedy okazuje sie ze nie mielismy uprawnien do poruszania sie pojazdem na polskich numerach rejestracyjnych po norwegii , gdyz nalezy jak powyzej .
w tym przypadku urzad celny nalicza oplaty wstecz ( a my dostajemy szału !)od momentu przyjazdu do norwegii lub zarejestrowania sie w rejestrze
nie dotyczy to odwiedzajacych rodzine w pl. zone dzieci meza , opieka nad dziecmi
, nastepny przyklad
majac umowe o prace na czas okreslony do roku , nie musimy nic nigdzie zglasac umowe najlepiej miec w aucie
majac umowe na dwa lata , czas okreslony mozemy sie starac o pozwolenie na poruszanie sie na polskich num, rej
jezeli ktos ma zamiar studiowac w noregii moze sie starac na pozwolenie poruszania sie na czas okresu studiow .
umowa o prace stala ale sie wie ze sie wroci do pl. w przeciagu dwoch lat , mozna sie starc o pozwolenie poruszania sie na pl. num. rej ,na dwa lata , raczej trzeba miec kwitek z pl o dwuletnim urlopie bezplatnym . lub bedzie wynajmowal mieszkanie w pl przez rok lub dwa .
kazda osoba jest oceniana indywidualnie przez urzad i nie wystarczy tylko powiedzec czy napisac ze sie ma urlop bezplatny ( trzeba to wszytsko dosc mocno udokumentowac ).
WIEC OSOBY POZOSTAJACE W ZWIAZKU MALUZENSKIM ,SPRAWUJACE OPIEKE NAD DZIECKIEM/MI ,POSIADAJACE NAJLEPIEJ AKT SLUBU ZE SOBA ,MOGA SPAC SPOKOJNIE .(ZONKA CZY MĄZ MUSZA PRZEBYWAC W PL . I NAJLEPIEJ JAK NIGDY NIE POSIADALY NRU. PERSONALNEGO)
OSOBY PRZEBYWAJACE TUTAJ NIE ZAREJESTROWANE ROWNIEZ .
WIEM TYLE ZE POLITI I ZOOLE WSZYTSKO NOTUJA A SZCZEGOLNIE OSTRZEZENIA O PORUSZANIU SIE DO KIEDY TRZEBA WYWIESC SAMOCHOD Z NORWEGII .
ZAWSZE ZA prowadzenie samochodu odpowiedzialny jest kierowca i tlumaczenie ze to nie moje auto nic nie daje , zabiora ! auto wynajete rowniez zabiora !!
co sie dzieje jezeli osoba zostaje zatrzymana do kontroli , u ustala ze sei nie ma uprawnien
zatrzymuja samochod,
trzeba oddac kluczyki
wzywaja lawete i zabieraja auto o magazynu celnego
po kilku dniacgh zwoluje sie konsylium norweskie celnikow , sprawdzaja czy decyzja o zatrzymaniu pojazdu byla prawidlowa nastepnie wzywaja osobe ktorej zatrzymano auto kazac przyniesc jak najwiecej dokumentow ktore ewentualnie upowazniaja do prowadzenia pojazdu na pl. num. rej.
dlaej sprawa idzie do wydzilu prawnego
naliczanie wstecz wszystkich oplat , oplat jest kilka
wstecznie jest naliczany wat , czyli 25% wartosci samochodu
naliczana jest wstecz oplata jednorazowa (dotyczy daty produkcji sam, kiedy byl sprowadzony, poj, silnika, wydzielanie co2 ,oplata jednorazowa nie ma nic wspolnego z cena samochodu ,
im strsze auto im mniejszy silnik , im mniejsze wydzielanie co2 tym mniejsza oplata jednorazowa ,
Oplata jednorazowa jak i vat to sa poprostu oplaty ktore kazdy musi poniesc ,
NP. AUDI A3 rok 2007 2.0 poj 120KW ,
oplata w tym przypadku wynosi 100 tys nok
pzry duzych autach ta oplata wynosi 500 tys koron
nazywa sie to zwyczajnymi oplatami , kary za chwile !!
najniższa stwaka oplaty karnej wynosi 10%( nalagodniejsza stawka, moga byc wyzsze do 40 %) od vatu i oplaty jednorazowej .( jezeli cos jest malo zrozumiale to prosze zapytac priv)
cdn.co z autkami dalej sie dzieje