Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

  • Oslo, Oslo, Norwegia
  • Bergen, Vestland, Norwegia
  • Jessheim, Akershus, Norwegia
  • Stavanger, Rogaland, Norwegia
  • Kristiansand, Agder, Norwegia
  • Ålesund, Møre og Romsdal, Norwegia
  • Trondheim, Trøndelag, Norwegia
  • Brønnøysund, Nordland, Norwegia
  • Mo i Rana, Nordland, Norwegia
  • Bodø, Nordland, Norwegia
  • Sandnes, Rogaland, Norwegia
  • Fredrikstad, Østfold, Norwegia
  • Drammen, Buskerud, Norwegia

1 NOK

Czytali temat:
Maciej Wardach slovian slovian Patryk Lazniowski jakub kloc (1440 niezalogowanych)
1 Post

(Hilton)
Wiking
OK, podaj mi na priv swoje dane, powołam sie na ciebie, zgoda?
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
1 Post

(Lærer)
Wiking
Nie ma sprawy Tylko troche mylisz pojecia. Jesli chodzi o abonament, karte kredytowa itd., sprawdzana jest twoja wiarygodnosc kredytowa. Sama rozliczasz sie z fiskusem i twoje rozliczenie raz w roku raportowane jest to Lindorff, Experian i B&D. Nie ma to nic wspolnego z obowiazkiem posiadania "regnskapsfører".
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
1 Post

(Hilton)
Wiking
Jezeli chodzi o alimenty to trzeba to miec.
Ja mialam taka np sytuacje, ze mialm za krotko firme i nie mieli jak sprawdzic mojej wiarygodnosci kredytowej na poczatku. Dostawalam tylko info, ze nic obciązającego mnie nie znaleziono. Pytalam o telefon an abonament - albo 3 ostetnie lonnsliper albo regnskap.
Byc moze, ze co sklep to inne zasady, tak jak w NAV, co urzednik to inne brednie wygaduje, znam to z doswiadczenia
Zgłoś wpis
Oceń wpis:1  
Odpowiedz   Cytuj
1 Post

(Lærer)
Wiking
Zgadzam sie! Tylko osobie, ktora rozpoczela watek chodzilo o zasady zalozenia/prowadzenia firmy, a nie o to, jaka dokumentacje trzeba zlozyc w NAV...
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
1 Post

(Hilton)
Wiking
Tez musze przyznac racje, Tobie... zasmieciłąm wątek. W kazdym razie ja pytalam tez i moi norwescy znajomi prowadzacy 2 firym tez pytali i ja musze miec ksiegowego. A inni niech sie martwią o siebie.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
1635 Postów
Maniak
Krotka pilka :

A) jezeli chce otworzyc oddzial polskiej firmy w norwegii ( NUF ) musi miec firma osobe tzw. przedstawiciela od podatku VAT ( mva representat - czy jakos tak ), moze byc to firma prowadzaca uslugi ksiegowe lub tez osoba prywatna ( Norweg z paszportu - moze byc pastowany, kolorowy czy innej masci ) , ta osoba bedzie odpowiedzialna za placenie podatku Vat w norwegii

jezeli otwierasz norweska dzilalnosc gospodarcza mozesz prowadzic ksiegowosc samemu- uzywajac np. oprogramowania Mamut, albo zlecic to firmie zewnetrznej. NIE MUSISZ miec ksiegowego ani przedsawiciela.
Rozliczenie roczne musi robic kazdy czy to NUF czy norweska firma czy tez osoba prywatna
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
1 Post

(Lærer)
Wiking
Dopoki nie przekroczysz 50' obrotu nie masz prawa pobierac VAT (mva). Po przekroczniu 50' musisz zarejestrowac sie w mva.-manntallet i zaczac odprowadzac ROZNICE miedzy vat-em przychodzacym a wychodzacym. Robisz to sam na przysylanych formularzach lub przez altinn.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
1635 Postów
Maniak
Lærer napisał:
Dopoki nie przekroczysz 50' obrotu nie masz prawa pobierac VAT (mva). Po przekroczniu 50' musisz zarejestreomac sie w mva.-manntallet i zaczac odprowadzac ROZNICE miedzy vat-em przychodzacym a wychodzacym. Robisz to sam na przysylanych formularzach lub przez altinn.

masz racje, nie bralem tego pod uwage bo 50 tys to w 1wszym miesiacu sie zrobi...uznalem to za zbyt oczywiste
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
1 Post

(Lærer)
Wiking
Zalezy ile kto zarabia. Pozazdroscic!
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
6 Postów
anna stepnowska
(iga33)
Wiking
witajcie...to ma byc firma jednoosobowa i z malymi obrotami...wiec moze narazie bez ksiegowych obyloby sie...?
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj


Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok