Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

2
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Problem z temperaturą!! - Norwegia

17 Postów

(Ann95)
Wiking
Witam. Otóż ma poniższy problem z przegrzewaniem sie samochodu, fiat punto diesel, nowy termostat niedawno wymieniany. Przy jeździe pod górkę temperaturą rośnie(przy dłuższej jeździe pod górkę rośnie aż do zapalenia się czerwonej lampki) chłodnica jest cały czas zimna na ciepłym i zimnym silniku, wentylatory działają ogrzewanie w samochodzie działa, chłodnica i nagrzewnica odpowietrzniona jak tylko umialem.. i nie wiem jak jest przyczyną przegrzewania się silnika...pompa wody ? UPG raczej nie ponieważ nie kopci auto na czarno i z rury wydechowej nie ma wycieku wody. Ktoś pomoże zna się lepiej lub miał podobny Problem?
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
110 Postów
janek-konopka
(janek-konopka)
Początkujący
moze nie odpowietrzyli Ci chlodnicy czy cos takiego
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -4  
Odpowiedz   Cytuj
17 Postów

(Ann95)
Wiking
Chłodnice i nagrzewnice odpowietrzalem sam kilka razy
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 1  
Odpowiedz   Cytuj
1 Post

(dragon@)
Wiking
A sprawdzałeś pompę wody?
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -1  
Odpowiedz   Cytuj
17 Postów

(Ann95)
Wiking
Nie , a jak ja mogę sprawdzić ? Ona może być uszkodzona ?
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 1  
Odpowiedz   Cytuj
5 Postów
Konrad Sosnowski
(KonradS)
Wiking
Sprawdź pompę wody czy np. wirnik się nie ukręcił i nie stoi w miejscu, warto sprawdzić ogólnie czy np, kawałek wirnika (u mnie w audi pękł wirnik na pół) nie blokuje przepływu płynu chłodzącego. Nie zawsze nowe termostaty są w 100 % dobre, warto go sprawdzić (jak filmiki w necie). I czy np. nie był używany środek do uszczelniania chłodnicy w za dużej ilości
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -1  
Odpowiedz   Cytuj
17 Postów

(Ann95)
Wiking
Dzisiaj pod górkę jechałem parę km zanotował się silnik i wybilo plyn, ostygnal dodałem nowego i jechałem to temp już opadala, największy problem jest przy jeździe pod gorke. A gdzie jest pompa wody dokładnie? Szczerze mówiąc do mechaników nie należę i nie wiem gdzie ona się znajduje.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 1  
Odpowiedz   Cytuj
274 Posty
jan paweł
(secondo)
Stały Bywalec
Ann95 napisał:
Dzisiaj pod górkę jechałem parę km zanotował się silnik i wybilo plyn, ostygnal dodałem nowego i jechałem to temp już opadala, największy problem jest przy jeździe pod gorke. A gdzie jest pompa wody dokładnie? Szczerze mówiąc do mechaników nie należę i nie wiem gdzie ona się znajduje.
Tam gdzie masz paski klinowe.nie wiem jak wyglada silnik w tym fiacie,zobaczysz kolko wystajace z boku silnika z zaczepionym don paskiem i to powinna byc pompa.A moze tylko pasek sie urwal i go nie ma?
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -1  
Odpowiedz   Cytuj
17 Postów

(Ann95)
Wiking
Jeszcze jak jadę po górkę i np daje biegi z 2 na 3 albo z 1 na 2 to słyszę taki szelest terminie po prawej stronie a potem on znika jak jadę na 4 czy 5 i też nie mam pojecia co to może byc.
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 1  
Odpowiedz   Cytuj
5 Postów
Konrad Sosnowski
(KonradS)
Wiking
Zależy od silnika, przeważnie pompa wody jest na rozrządzie (wtedy będzie potrzebny mechanik, bo trzeba rozpiąć rozrząd).
Najpierw na postoju jak auto trochę ostygnie odpal silnik i odkręć korek na zbiorniczku wyrównawczym i patrz czy w miarę nagrzewania się auta będzie w zbiorniczku większy ruch płynu, możesz dodać gazu przy pomocy innej osoby i obserwować czy płyn zacznie szybciej wpływać i wypływać ze zbiorniczka. Jeżeli tak nie jest zacznij od termostatu, później dopiero pompa wody.
Nie chcę być złym prorokiem, ale czasem takie rzeczy się dzieją kiedy spaliny dostają się do układu chłodzenia (czyt. uszczelka pod głowicą)
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 2  
Odpowiedz   Cytuj


Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok