Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Technicy zębowi odezwijcie się! - Norwegia

Czytali temat:
Izi Rajder (911 niezalogowanych)
11 Postów
Izi Rajder
(Lamaski)
Wiking
Drodzy forumowicze w zawodzie! Jestem technikiem dentystycznym z ponad 15 letnim, bogatym doświadczeniem (od akrylu po cresco). Prawie dwa lata temu z powodów osobistych opuściłem Polskę i... Nie mogę dostać pracy w zawodzie.
Początkowo solą w oku był język. Teraz, kiedy już jako tako się norweskim posługuję, przegrywam w eliminacji lub nie dostaję żadnej odpowiedzi. Nigdy nie znam do końca powodów.
PROSZĘ podpowiedzcie jak mam to zrobić!
Jestem poważnym, odpowiedzialnym człowiekiem, mieszkam tu z rodziną i bardzo mi tu odpowiada. Pracuję ciężko fizycznie lecz nie daję już rady (mam chorą nogę) a i rąk mi szkoda. Jestem w stanie nawet sprzątać pracownię pod warunkiem, że będzie to pracownia protetyczna... Ostatnie zdanie oddaje moją determinację jeśli chodzi o chęć powrotu do zawodu.
Gorąco pozdrawiam!
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
1434 Posty

(gama28)
Maniak
Nie odpowiem dokładnie na twoje pytanie, ale mam koleżankę z Macedonii, która jest Technikiem dentystycznym (?) i ona krok po kroczku zaczynała od tego, że załatwiła sobie praktykę w swoim zawodzie, najpierw jako pomocnik, "przynieś, podaj, pozamiataj". Nie wiem, przez jaką instytucję to zrobiła (mogę zapytać, jeśli będzie to konieczne), a obecnie pracuje jako vikar gdzieś w Oslo, także jest na dobrej drodze powrotu do zawodu. Z innych źródeł wiem, że możesz poprosić o pomoc Nav, albo Kommunę w której mieszkasz. Wiem, że pomagają. Zwłaszcza Nav powinien się tu wykazać, bo masz problemy zdrowotne.
Zgłoś wpis
Oceń wpis:-1  
Odpowiedz   Cytuj
11 Postów
Izi Rajder
(Lamaski)
Wiking