Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

7
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

studia w Norwegii - pożyczka studencka - Norwegia

Czytali temat:
darek d Jarek Majewski Kai Petter Limstrand Milena Mil otywka (4205 niezalogowanych)
4 Posty
Karolina Nemain
(Nemain)
Wiking
Witam,

Moim marzeniem jest osiedlenie się na stałe w Norwegii, aktualnie studiuję w PL neuropsychologię kliniczną i nie chciałabym rezygnować ze studiów. Jednak... coraz mocniej ciągnie mnie do Norwegii. Biorąc pod uwagę, że polskie dokumenty musiałabym nostryfikować ( co podobno przy zawodach medycznych i psychologii łatwe nie jest ) rozważam opcję przeprowadzki już teraz i kontynuowania rozpoczętych studiów w Oslo lub Bergen.

Z moich informacji wynika, że studia w No są bezpłatne, jednak student musi posiadać określoną kwotę na przeżycie semestru. Dla tych, którzy nie dysponują takimi środkami udzielane są pożyczki studenckie. I na tym moje informacje się kończą - może wiecie czy przysługują one również obcokrajowcom? w jaki sposób się je zwraca (czyli na ile lat mogą być rozłożone), czy raty są bardzo wysokie czy też pracując spłata pożyczonej sumy nie stanowi problemu?

Będę wdzięczna za wszystkie bliższe informacje w tej materii.

I jeszcze jedno pytanie - czy student może pracować choćby na pół etatu?

pozdrawiam,
Nem-ka
Zgłoś wpis
Oceń wpis: 1  
Odpowiedz   Cytuj
4 Posty
Karolina Nemain
(Nemain)
Wiking
Hej,

dzięki innemu wątkowi na forum znalazłam stronę www.nyinorge.no/pl/Nowicjusz-w-Norwegii/...ub-ksztaecacych-sie/ gdzie są informacje o pożyczce studenckiej może przyda się to jeszcze komuś.

pozdrawiam,
Nem-ka
Zgłoś wpis
Oceń wpis:  
Odpowiedz   Cytuj
1371 Postów
Barbara H
(barbara67)
Maniak
Droga Nemain