Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Rozlicz podatek za 2023

PRAKTYKI W NORWEGII - ZAKWATEROWANIE - Norwegia

Czytali temat:
Marzena Peo Rafał Habeniuk Magdalena Grzelak Diana Hofman Natalia Kozłowska lunaczarek2 (4396 niezalogowanych)
2 Posty
Kamila Zarzecka
(KamilaZarzecka)
Wiking
Witam,
od września zaczynam praktyki w Oslo. Poszukuję zakwaterowania na 2, max 3 tygodnie. Słyszałam, że jest coś takiego jak zakwaterowania socjalne albo uniwersyteckie... specjalnie również dla praktykantów. Czy ktoś się orientuje, gdzie powinnam się skierować? Nie ukrywam, że zależy mi na darmowym zakwaterowaniu, ponieważ studiuję, a moje środki mogą okazać się nie wystarczające...
O praktyki starałam się poprzez MSZ, ale słyszałam coś o praktykach z NAV... czy jeśli chciałabym poszukać tymczasowej kwatery 'socjalnej', powinnam się zgłosić do NAV?
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -4  
Odpowiedz   Cytuj
3026 Postów
Eliza K
(Elise)
Maniak
KamilaZarzecka napisał:
Słyszałam, że jest coś takiego jak zakwaterowania socjalne albo uniwersyteckie...

O praktyki starałam się poprzez MSZ, ale słyszałam coś o praktykach z NAV... czy jeśli chciałabym poszukać tymczasowej kwatery 'socjalnej', powinnam się zgłosić do NAV?

Moze glupie pytanie, ale co to jest MSZ?

Zakwaterowania socjalne, to wlasnie te z NAV i ludzie czekaja na takie miesiacami. Nawet jezeli by sie tobie takie nalezalo, to czasowo sie nie wyrobisz.

Nie za bardzo rozumiem tez o jakich praktykach piszesz - o studenckich? Mieszkasz w Norwegii czy w Polsce?
Zagraniczni studenci dostaja pozwolenie na studiowanie w Norwegii jezeli moga wykazac sie wystarczajacymi srodkami do zycia - czyli pomoc socjalna sie im nie nalezy.

A po tych 2-3 tygodniach to mieszkanie juz masz?
Zgłoś wpis
Oceń wpis: -2  
Odpowiedz   Cytuj
2 Posty
Kamila Zarzecka
(KamilaZarzecka)
Wiking