Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

6
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Aktualności

Niedługo Grunnlovsdagen: trwa wojna cenowa w norweskich supermarketach

Natalia Szitenhelm

11 maja 2019 08:00

Udostępnij
na Facebooku
Niedługo Grunnlovsdagen: trwa wojna cenowa w norweskich supermarketach

W niższych cenach przed 17 maja można kupić wiele produktów spożywczych, m.in. sery czy wędlinę. MN

17 maja Norwegowie świętować będą Dzień Niepodległości. Z tej okazji w popularnych supermarketach trwa prawdziwa wojna na obniżki. Na niskie ceny rywalizują Kiwi, Rema 1000 i Coop Extra. – Chcemy, by klienci mogli jak najtaniej kupić to, czego potrzebują do świętowania – mówią przedstawiciele sieci.
17 maja to święto państwowe upamiętniające podpisanie Konstytucji Norweskiej w 1814 roku w Eidsvoll. To także czas, kiedy Norwegowie robią większe zakupy, by przygotować się do obchodów Grunnlovsdagen. Supermarkety, widząc wzmożony popyt na konkretne artykuły, rywalizują ze sobą o klientów, obniżając ceny norweskich flag i produktów spożywczych, m.in.: szynki, śmietany, lodów, czekolady czy krewetek.

Przedstawiciele sieci popularnych marketów twierdzą, że na tegoroczne obniżki cen wpływ miały zwiększone wydatki mieszkańców Norwegii, którzy coraz więcej muszą płacić choćby za opłaty bramkowe, paliwo czy prąd. Tańsze produkty spożywcze mają więc ułatwić Norwegom beztroskie świętowanie Dnia Niepodległości.

Wszystko, co potrzebne do świętowania

Przed 17 maja supermarkety obniżają ceny norweskiej flagi (w Kiwi i Coop Extra z prawie 8 NOK do jednej korony). W Kiwi taniej można kupić m.in.: tradycyjne danie przyrządzane z kwaśnej śmietany, mleka i mąki, czyli rømmegrøt (800 g – 29, 30 NOK, 350 g – 12,90 NOK), kawę śniadaniową (4x250 g za 89 koron), bułki do burgerów Bakehuset (480 g za 11,90 NOK, 140 g za 11,49 NOK), kotlety karbonader (810 g za 54 NOK), burgery z łososia (2x100 g za 39 NOK), mini burgery 280 g za 39 NOK, szynkę wędzoną (300 g za 47,90 NOK), czekolady – np. Nidar Safari (165 g za 29,90 NOK).

W Coop Extra obniżono ceny m.in.: kotletów karbonader (900 g za 60,90 NOK), kawy śniadaniowej (4x250 g za 89 koron), czekolad, np. Nidar Crispo (170 g za 29,90 NOK), rømmegrøt (350 g za 14,91 NOK), szynki wędzonej (80 g za 27,44 NOK), krewetek (170 g za 49,90 NOK).

„Jeden obniża ceny, reszta idzie za nim”

Przedstawiciel Coop Norway wyjaśnia, że wojnę cenową w supermarketach można porównać do efektu domino – wystarczy, że jeden supermarket obniży ceny na konkretne produkty, a pozostałe sieci już wprowadzą konkurencyjne promocje.

Niskie ceny to dobra wiadomość dla konsumentów, ale ekonomiści są sceptyczni wobec radykalnych obniżek. Według nich ceny powinny mieć regularny poziom przez cały rok, bez nagłych wahań w górę czy w dół. Analitycy rynku nie wierzą też w dobre intencje sieci spożywczych. Starają się uświadomić konsumentom, że obniżki cen produktów generują większą liczbę klientów, którzy przy okazji mogą również kupić inne produkty, nie tylko te w niższej cenie.
Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok