Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

10
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Aktualności

Avinor wprowadza bezdotykowy system odpraw lotniskowych. Technologia Amadeus zadebiutuje w Norwegii

Agnieszka Wiśniewska

07 lipca 2020 13:09

Udostępnij
na Facebooku
Avinor wprowadza bezdotykowy system odpraw lotniskowych. Technologia Amadeus zadebiutuje w Norwegii

Jeszcze w tym tygodniu na lotnisku w Oslo ruszy bezdotykowa obsługa pasażerów. adobe stock/ licencja standardowa autor: DavidPrado

Avinor, norweski operator lotnisk, wprowadza nowe udogodnienia dla pasażerów. Port lotniczy w Oslo Gardermoen jako pierwszy w Norwegii będzie obsługiwał podróżnych bezdotykowym systemem odprawy. Zmiany wynikają z troski o bezpieczeństwo w czasach epidemii.
W trosce o zachowanie bezpieczeństwa wśród podróżnych w związku z epidemią COVID-19, Avinor jeszcze w tym tygodniu wprowadzi w porcie lotniczym Gardermoen technologię Amadeus, która pozwoli ograniczyć interakcję między pasażerami a obsługą lotnisk do minimum. Stopniowo system będzie wprowadzany również na pozostałych lotniskach norweskiego operatora.
 Avinor obsługuje 44 porty lotnicze.
Avinor obsługuje 44 porty lotnicze. adobe stock / licencja standardowa autor: jummie

Kto pierwszy?

Na początek system Amadeus zostanie wprowadzony w czterech głównych portach przesiadkowych Norwegii, czyli w Oslo, a następnie Bergen, Stavanger i Trondheim.Bezdotykowa usługa lotniskowa będzie obejmowała w pierwszej kolejności pasażerów SAS, Norwegiana i Widerøe.
W kolejnych krokach siedemnaście norweskich lotnisk zostanie zmodernizowanych, tak aby mogły w sposób bezdotykowy obsługiwać pasażerów.

Jak to działa?

Przy pomocy bezpłatnej mobilnej aplikacji Amadeus podróżni mogą się zdalnie odprawić, odebrać kartę pokładową i uzyskać kod kreskowy, który umieszcza się na bagażu. Na lotnisku, korzystając z samoobsługowych kiosków, można zeskanować kod i wygenerować etykietę na walizkę. Tak oznaczone rzeczy pasażerowie umieszczają w systemie bagażowym bez udziału personelu lotniska.

Wewnętrzny zespół norweskiego operatora lotnisk przeprojektował swoje samoobsługowe urządzenia do składowania bagażu. Wprowadzono nową konfigurację do istniejących już skanerów, które odczytują kody kreskowe przymocowane do walizek, tak aby cały proces odbywał się bezdotykowo.
Avinor wprowadził także bezdotykowe wejście na pokład samolotu. Wystarczy, że pasażer, by potwierdzić tożsamość, przedstawi personelowi kartę pokładową zapisaną w telefonie.
Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok