25 kwietnia lecę do Norwegii, mam podpisaną umowę o pracę na 6miesięczny okres próbny w Rolvsoy koło Fredrikstad i Sarpsborga(od 27 kwietnia). Nie mam jeszcze mieszkania, szukam pokoju, z kilkoma osobami jestem w kontakcie i być może coś mi wystrzeli, zakładam, że będzie to Sarpsborg, co mi odpowiada.
Byłbym zobowiązany za ewentualne zaopiniowanie tego, co zebrałem na forach i stronach informacyjnych odnośnie procedur.
Wynika z tych informacji, że
1. Rejestruję się na www.udi.no, jeszcze przed wyjazdem z kraju jako pracownik z umową na min 6 miesięcy. Po rejestracji, w trakcie której określę przyszłe miejsce zamieszkania w sensie miejscowości, zostanie ustalona data mojej wizyty w lokalnej policji.
2. Po przyjeździe udaję się na policję, gdzie przedstawiam dowód osobisty i umowę o pracę i otrzymuję poświadczenie rejestracji i pozwolenie na pobyt(nie wiem, czy będę na nie czekał, czy też zostaje wydane od ręki).
3. Mając podpisaną umowę najmu lokalu(pokoju) wraz z dowodem osobistym, pozwoleniem na pobyt, umową o pracę, umową najmu i wypełnionym wnioskiem RF-1401 udaję się do urzędu podatkowego, gdzie składam wniosek o zameldowanie.
4. W tym samym miejscu składam też wniosek o wydanie numeru personalnego(pobyt ponad 6 miesięcy, więc pewnie stały, nie zaś D numer) oraz karty podatkowej(druk RF-1209). Przy okazji...czy skoro wniosek o zameldowanie, wydanie numeru personalnego i karty podatkowej załatwia się teoretycznie w jednym miejscu, to można to załatwić za jednym razem?
5. Następnie, po uzyskaniu tych dokumentów pierwszą część karty podatkowej przekazuję pracodawcy głównemu(innych nie będzie) oraz zamawiam w Internecie kody PIN oraz Altinn.
To chyba wszystko…
Rozumiem, że deklarację statusu rozliczenia, w moim przypadku 10%(na pendlera nie mam szans) deklaruję dopiero po zakończeniu roku podatkowego i uzyskaniu danych o odprowadzonych zaliczkach podatku.
Wiem, że dużo jest postów na te tematy, ale pewnie procedury się zmieniają, nie wszystkie posty są aktualne, no i z reguły dotyczą jakiegoś fragmentu...
Czy ktoś z obecnych na forum osób mógłby rzucić okiem i ewentualnie coś sprostować?
Będę wdzięczny, bo już mam zamęt...
Byłbym zobowiązany za ewentualne zaopiniowanie tego, co zebrałem na forach i stronach informacyjnych odnośnie procedur.
Wynika z tych informacji, że
1. Rejestruję się na www.udi.no, jeszcze przed wyjazdem z kraju jako pracownik z umową na min 6 miesięcy. Po rejestracji, w trakcie której określę przyszłe miejsce zamieszkania w sensie miejscowości, zostanie ustalona data mojej wizyty w lokalnej policji.
2. Po przyjeździe udaję się na policję, gdzie przedstawiam dowód osobisty i umowę o pracę i otrzymuję poświadczenie rejestracji i pozwolenie na pobyt(nie wiem, czy będę na nie czekał, czy też zostaje wydane od ręki).
3. Mając podpisaną umowę najmu lokalu(pokoju) wraz z dowodem osobistym, pozwoleniem na pobyt, umową o pracę, umową najmu i wypełnionym wnioskiem RF-1401 udaję się do urzędu podatkowego, gdzie składam wniosek o zameldowanie.
4. W tym samym miejscu składam też wniosek o wydanie numeru personalnego(pobyt ponad 6 miesięcy, więc pewnie stały, nie zaś D numer) oraz karty podatkowej(druk RF-1209). Przy okazji...czy skoro wniosek o zameldowanie, wydanie numeru personalnego i karty podatkowej załatwia się teoretycznie w jednym miejscu, to można to załatwić za jednym razem?
5. Następnie, po uzyskaniu tych dokumentów pierwszą część karty podatkowej przekazuję pracodawcy głównemu(innych nie będzie) oraz zamawiam w Internecie kody PIN oraz Altinn.
To chyba wszystko…
Rozumiem, że deklarację statusu rozliczenia, w moim przypadku 10%(na pendlera nie mam szans) deklaruję dopiero po zakończeniu roku podatkowego i uzyskaniu danych o odprowadzonych zaliczkach podatku.
Wiem, że dużo jest postów na te tematy, ale pewnie procedury się zmieniają, nie wszystkie posty są aktualne, no i z reguły dotyczą jakiegoś fragmentu...
Czy ktoś z obecnych na forum osób mógłby rzucić okiem i ewentualnie coś sprostować?
Będę wdzięczny, bo już mam zamęt...