Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu
Życie w Norwegii

Znamy datę wycofania mobilnego BankID. Potem już tylko aplikacja

Natalia Szitenhelm-Smeja

07 lipca 2022 08:58

Udostępnij
na Facebooku
Znamy datę wycofania mobilnego BankID. Potem już tylko aplikacja

Jesienią aktywacja za pośrednictwem mobilnego Bank ID nie będzie możliwa. materiały prasowe/BankID

Usługa BankID på mobil od września będzie stopniowo wycofywana. Zamiast niej użytkownikom oferuje się korzystanie z aplikacji.
Reklama
W maju informowaliśmy, że usługa BankID på mobil zostanie zastąpiona innym rozwiązaniem, wykorzystującym logowanie biometryczne - przy weryfikacji tożsamości będzie używać skanu linii papilarnych, kodu pin lub systemu weryfikacji twarzy.

Od września zmiany

Wkrótce będą wyłącznie dwie możliwości, by korzystać z BankID: albo aplikacja, albo korzystanie ze “zwykłego” tokena generującego jednorazowe kody. Jak informuje BankID Bankaxept w lipcowym komunikacie prasowym, jesienią rozpocznie się stopniowe wycofywanie usługi mobilnego BankID. 

Pierwszym krokiem (między wrześniem a listopadem) będzie uniemożliwienie nowych aktywacji za pośrednictwem BankID på mobil. - BankID na telefonie nadal będzie działał tym użytkownikom, którzy mają aktywowaną usługę. Ale ponieważ jest ona powiązana z kartą SIM telefonu komórkowego, ci, którzy stracą telefon komórkowy, zmienią operatora komórkowego lub otrzymają nową kartę SIM, stracą również dostęp do BankID w telefonie komórkowym - wyjaśnia Jan Bjerved, szef IT w BankID Bankaxept.

Dlatego zachęca się wszystkich, którzy korzystają z usługi na urządzeniu mobilnym, by pobrali aplikację.

Sprawdź ważność

Zanim jednak zacznie się korzystać z aplikacji, należy sprawdzić, czy BankID jest w ogóle aktywny. - Korzystający z BankID na urządzeniach mobilnych mogą doświadczyć, że jego ważność wygasła, jeśli nie używali tokena przez długi czas, i że nie mogą aktywować aplikacji BankID. Dlatego zachęcamy do sprawdzenia, czy posiadają aktywny BankID przed pobraniem aplikacji. Mogą to sprawdzić za pośrednictwem strony. Osoby, które nie posiadają [aktywnego certyfikatu - przyp.red.], muszą odpowiednio wcześniej zamówić go w banku - wyjaśnia Bjerved.

Zamówienia nie należy zostawiać na ostatnią chwilę. Przedstawiciel BankID ostrzega, że proces może chwilę potrwać.

Przy logowaniu do aplikacji użytkownik będzie potrzebować tego samego hasła, które wykorzystuje podczas logowania tokenem. Jeśli nie pamięta obecnego hasła, musi zamówić nowe w banku. 

Ze względów bezpieczeństwa aktywacja aplikacji zajmie ok. godzinę od momentu jej rozpoczęcia.
Nowe rozwiązanie ma skrócić czas logowania z ok. 30 sekund do 10 sekund.

Nowe rozwiązanie ma skrócić czas logowania z ok. 30 sekund do 10 sekund.Źródło: fotolia.pl/royalty free

BankID, MojaNorwegia
Gość
Wyślij
Facebook Messenger YouTube Instagram