Ma ją zastąpić aplikacja wykorzystująca logowanie biometryczne /zdjęcie ilustracjne
stock.adobe.com/standardowa/Monster Ztudio
Usługa BankID na urządzeniu mobilnym zostanie wycofana, a zamiast niej pojawi się inna, wykorzystująca najnowocześniejsze technologie. Nie nastąpi to jednak z dnia na dzień.
Serwis NRK, cytując wypowiedź Jana Bjerveda, szefa IT z BankID Bankaxept, informuje, że usługa BankID på mobil zostanie zastąpiona innym rozwiązaniem. - BankID w wersji mobilnej był rewolucją, gdy pojawił się w 2009 roku, ale obecnie ludzie oczekują czegoś jeszcze prostszego niż BankID - wyjaśnia Bjerved.
BankID w wersji mobilnej pozwala szybko zalogować się na stronę banku bez konieczności korzystania z tokena. By móc korzystać z usługi, należy najpierw aktywować ją w swoim banku.
Nie z dnia na dzień
BankID w telefonie zastąpi aplikacja wykorzystująca logowanie biometryczne - przy weryfikacji tożsamości będzie używać skanu kciuka, kodu pin lub systemu weryfikacji twarzy. Nowe rozwiązanie ma skrócić czas logowania z ok. 30 sekund do 10 sekund. Jednak, jak informuje Bjerved, zmiana nie nastąpi z dnia na dzień - BankID på mobil będzie stopniowo wycofywany, aby jak najbardziej zminimalizować ewentualne utrudnienia dla użytkowników.
NRK, powołując się na swoje źródła, informuje, że prawdopodobnie nastąpi to w 2023 roku. Usługa “zwykłego” BankID, polegającego na jednorazowych kodach generowanych przez tokeny, pozostanie bez zmian.
09-05-2022 06:20
1
0
Zgłoś
08-05-2022 17:36
2
0
Zgłoś
07-05-2022 16:24
0
-12
Zgłoś
07-05-2022 14:29
1
0
Zgłoś
07-05-2022 13:14
12
0
Zgłoś
07-05-2022 10:42
21
0
Zgłoś