Kampania zachęca do korzystania z jednej reklamówki kilka razy, wykorzystując w humorystyczny sposób popularne w internecie tematy, jak ASMR.
youtube.com/Handelens Miljøfond/ASMR - Lommepose/screenshot
Każdego roku w Norwegii sprzedaje się około 700 milionów plastikowych toreb, popularnych szczególnie wśród klientów supermarketów. Według badań Funduszu Norweskiego Handlu na rzecz Ochrony Środowiska (Norsk Handel og Handelens Miljøfond) połowa mieszkańców kraju fiordów uważa, że wielokrotne wykorzystywanie tych samych reklamówek może skutecznie odciążyć ekosystem z zanieczyszczenia plastikiem.
Właśnie dlatego do końca bieżącego roku fundusz chce ograniczyć zużycie plastikowych reklamówek i wykluczyć z obiegu aż 100 milionów sztuk. Pomóc w osiągnięciu celu ma nietypowa kampania społecznościowa Lommepose (torba kieszonkowa), która uczy pewnej prostej techniki i zachęca do noszenia na zakupy własnej reklamówki.
Żeby zawsze mieć jedną przy sobie
Mowa o umiejętności składania plastikowej torebki w taki sposób, aby zmieściła się do kieszeni. Cytowany w komunikacie prasowym szef Norsk Handel og Handelens Miljøfond tłumaczy, że Norwegowie kupują tak dużo reklamówek, bo zwykle źle planują zakupy albo zapominają zabrać torby z domu. Jeśli jednak zawsze będzie się miało jedną przy sobie, złożoną w mały trójkąt, skala problemu z plastikiem ma szansę się zmniejszyć.
Fundusz Handlowców na rzecz Ochrony Środowiska postanowił umieścić instrukcję składania reklamówek w kilku humorystycznych filmikach opublikowanych na stronie YouTube. Ich tytuły parodiują popularne w mediach społecznościowych i często wyszukiwane przez internautów zjawiska jak ASMR, reakcje dzieci czy unboxing (rozpakowywanie).
Reklama
20-02-2020 19:33
0
-2
Zgłoś
11-02-2020 00:13
0
-15
Zgłoś
09-02-2020 15:48
2
0
Zgłoś