Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

11
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Życie w Norwegii

Uczą Norwegów składać reklamówki w trójkąt. Nietypowa kampania na rzecz środowiska

Monika Pianowska

09 lutego 2020 08:00

Udostępnij
na Facebooku
3
Uczą Norwegów składać reklamówki w trójkąt. Nietypowa kampania na rzecz środowiska

Kampania zachęca do korzystania z jednej reklamówki kilka razy, wykorzystując w humorystyczny sposób popularne w internecie tematy, jak ASMR. youtube.com/Handelens Miljøfond/ASMR - Lommepose/screenshot

Każdego roku w Norwegii sprzedaje się około 700 milionów plastikowych toreb, popularnych szczególnie wśród klientów supermarketów. Według badań Funduszu Norweskiego Handlu na rzecz Ochrony Środowiska (Norsk Handel og Handelens Miljøfond) połowa mieszkańców kraju fiordów uważa, że wielokrotne wykorzystywanie tych samych reklamówek może skutecznie odciążyć ekosystem z zanieczyszczenia plastikiem.
Właśnie dlatego do końca bieżącego roku fundusz chce ograniczyć zużycie plastikowych reklamówek i wykluczyć z obiegu aż 100 milionów sztuk. Pomóc w osiągnięciu celu ma nietypowa kampania społecznościowa Lommepose (torba kieszonkowa), która uczy pewnej prostej techniki i zachęca do noszenia na zakupy własnej reklamówki.

Żeby zawsze mieć jedną przy sobie

Mowa o umiejętności składania plastikowej torebki w taki sposób, aby zmieściła się do kieszeni. Cytowany w komunikacie prasowym szef Norsk Handel og Handelens Miljøfond tłumaczy, że Norwegowie kupują tak dużo reklamówek, bo zwykle źle planują zakupy albo zapominają zabrać torby z domu. Jeśli jednak zawsze będzie się miało jedną przy sobie, złożoną w mały trójkąt, skala problemu z plastikiem ma szansę się zmniejszyć.
Fundusz Handlowców na rzecz Ochrony Środowiska postanowił umieścić instrukcję składania reklamówek w kilku humorystycznych filmikach opublikowanych na stronie YouTube. Ich tytuły parodiują popularne w mediach społecznościowych i często wyszukiwane przez internautów zjawiska jak ASMR, reakcje dzieci czy unboxing (rozpakowywanie).
ASMR - Lommepose
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Joanna Kuchnicka

20-02-2020 19:33

Sikieratek napisał:
I ogarniają to norki?
Norki to małe, futerkowe ssaki. Tego uczyli w szkole podstawowej.

Sikieratek

11-02-2020 00:13

I ogarniają to norki?

Izabela L

09-02-2020 15:48

Nie wiem, o co chodzi temu gosciowi z filmiku, ale sama skladam reklamowki w trojkaty, by zaoszczedzic miejsca w szufladzie i uzywam ich ponownie przy kolejnych zakupach. Konkretnie rozchodzi sie o ochrone srodowiska, popieram!!!!

Pamietam szok kasjerki jednej z sieciowek, gdy zobaczyla moja torbe z innej...Koniecznie uparla sie, by mi ja odebrac i w zamian wcisnac ichna...Nie dalam sie!! Ale to bylo jakies 10 lat temu...hhahahah

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok