„Hjelper ikke å bruke dong hvis du ikke resirkulerer kartong”: takie reklamy tylko w Norwegii
Kadr z kampanii Grønt Punkt Norge zachęcającej do segregacji śmieci. facebook.com/grontpunkt/screenshot
„Na wysokości zadania” stanęło Grønt Punkt Norge, organizacja non-profit, która najnowszym wideo podbiła serca norweskich internautów. Być może krytykanci uznają ich kampanię za zbyt kontrowersyjną, ale musicie przyznać – zabawna scena z filmiku zapadnie w pamięci na długo.
„Najpierw śmieci, potem dzieci”
Norweg wymachujący „znaleziskiem” uświadamia młodych, że prawdziwym problemem w całej sytuacji nie jest seks nastolatków, a nieposegregowane odpady. Na koniec reklamy usłyszymy hasło-przestrogę, które podbiło już serca norweskich internautów: „Hjelper ikke å bruke dong, hvis du ikke resirkulerer kartong”.
- Elise! Słuchaj… Przeglądałem teraz kosz na śmieci w twoim pokoju i znalazłem to…
- Tato!
- Tak? Co to ma znaczyć?
- No tak, super. Więc uprawialiśmy seks…
- To akurat nie ma znaczenia. Wszyscy kiedyś byliśmy młodzi. Chodzi o to, że użyliście prezerwatywy, zawinęliście ją w papier, wrzuciliście w kartonowe opakowanie i na dodatek zmieszaliście z resztkami jedzenia! Karton powinien trafić do makulatury, prawda? Próbujemy tutaj ratować świat, a wy dwoje tak pomagacie? Idź już, Elise, a Oscara poproszę na słówko.
(...)
Świetnie, że się spotykacie, że używacie kondomów i tak dalej. Naprawdę pięknie. Ale co z tego, gdy nie potrafisz segregować śmieci?
To może Cię zainteresować