Życie w Norwegii
Mrożona pizza nie ma sobie równych. Z roku na rok Norwegowie pochłaniają jej coraz więcej
4

Niektórzy mówią z przekąsem, że Grandiosa to norweska potrawa narodowa. MN
W 2019 o 12 proc. w stosunku do roku ubiegłego wzrosło w Norwegii spożycie mrożonej pizzy, w połowie maja podała agencja analizy rynku Nielsen. Bezkonkurencyjnym numerem jeden jest tu Grandiosa, której sprzedaż w ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku wzrosła o 3 proc.
Jak do tej pory zysk ze sprzedaży mrożonych pizz wyniósł 773 miliony koron. Obok Grandiosy równie popularna jest Big One.
Nowy gracz na rynku
Sprzedaż znacznie wzrosła także od czasu, gdy w lutym do norweskich sklepów trafiły produkty Pepe Pizza, należącej do nordyckiej spółki Scandza. Zarząd spółki poinformował, że w ciągu zaledwie ośmiu tygodni od wprowadzenia ich produktu do supermarketów, Pepe Pizza opanowała już 10 proc. całego rynku pizz mrożonych.
Jednak tak szybka ekspansja nie zagraża Orkli, do której należy m.in. Grandiosa. Narodowa potrawa Norwegów, jak niektórzy z przekąsem ją nazywają, według danych Nielsena za 2018 wygenerowała zysk wynoszący ok. 1,3 mld koron.
Jednak tak szybka ekspansja nie zagraża Orkli, do której należy m.in. Grandiosa. Narodowa potrawa Norwegów, jak niektórzy z przekąsem ją nazywają, według danych Nielsena za 2018 wygenerowała zysk wynoszący ok. 1,3 mld koron.
50 milionów mrożonych pizz
Tylko w 2017 roku supermarkety sprzedały ok. 50 mln mrożonych pizz, z czego ponad połowę, bo prawie 26 mln stanowiła właśnie Grandiosa. Według Orkli statystyczny Norweg zjadł w 2017 roku pięć pizz tej marki.
Reklama
To może Cię zainteresować
8
31-05-2019 17:30
0
-5
Zgłoś
31-05-2019 17:27
0
-3
Zgłoś
31-05-2019 12:31
1
0
Zgłoś
30-05-2019 17:31
16
0
Zgłoś