Ubezpieczenia i odszkodowania
665 000 osób musi wymienić kartę EKUZ
2

Okres oczekiwania na nowy dokument to ok. 10 dni. MN
Helfo, urząd podlegający Ministerstwu Zdrowia, przypomina, by sprawdzać ważność Europejskich Kart Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ).
Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego gwarantuje jej posiadaczowi podstawowe usługi medyczne w razie nagłego wypadku podczas pobytu za granicą (kraje UE/EOG/Szwajcaria). Zbliża się okres urlopów, dlatego Helfo – instytucja, która wydaje EKUZ – w komunikacie prasowym opublikowanym w połowie czerwca uczula, by sprawdzać datę ważności karty.
– Jeśli pokażemy kartę w publicznej jednostce opieki zdrowotnej w Europie, otrzymamy taką samą pomoc medyczną, jaka przysługuje mieszkańcom kraju, w którym danym momencie przebywamy – mówi Kvaal Djupvik z Helfo.
– Jeśli pokażemy kartę w publicznej jednostce opieki zdrowotnej w Europie, otrzymamy taką samą pomoc medyczną, jaka przysługuje mieszkańcom kraju, w którym danym momencie przebywamy – mówi Kvaal Djupvik z Helfo.
Karta EKUZ jest ważna przez 3 lata od momentu jej wystawienia.
665 000 kart do wymiany
Helfo przypomina, że w tym roku 665 tysięcy kart traci ważność. Mieszkańcy Norwegii, których EKUZ niedługo traci ważność, powinni skontaktować się z instytucją, by wyrobić nową kartę. Okres oczekiwania na nowy dokument to ok. 10 dni.
Aby otrzymać kartę, należy być członkiem norweskiego systemu ubezpieczeń społecznych, a także obywatelem kraju EOG. Pamiętajmy, że każdy członek rodziny musi posiadać własną kartę.
Osoby posiadające stały numer personalny mogą wnioskować o EKUZ drogą elektroniczną – poprzez system Altinn.no, jeżeli posiadają kody MinID, natomiast osoby z tymczasowym numerem personalnym muszą skontaktować się z Helfo osobiście lub telefonicznie, dzwoniąc na infolinię 800HALF (pod numer 800 43 573). Dla połączeń zagranicznych: +47 23 32 70 30.
Zamówienie karty jest bezpłatne. Można zamawiać od razu karty dla pozostałych członków rodziny.
Aby otrzymać kartę, należy być członkiem norweskiego systemu ubezpieczeń społecznych, a także obywatelem kraju EOG. Pamiętajmy, że każdy członek rodziny musi posiadać własną kartę.
Osoby posiadające stały numer personalny mogą wnioskować o EKUZ drogą elektroniczną – poprzez system Altinn.no, jeżeli posiadają kody MinID, natomiast osoby z tymczasowym numerem personalnym muszą skontaktować się z Helfo osobiście lub telefonicznie, dzwoniąc na infolinię 800HALF (pod numer 800 43 573). Dla połączeń zagranicznych: +47 23 32 70 30.
Zamówienie karty jest bezpłatne. Można zamawiać od razu karty dla pozostałych członków rodziny.
Reklama
Osoby mające pytania na temat bezpłatnej opieki medycznej w Norwegii zapraszamy do kontaktu:
Bezpłatna konsultacja telefoniczna MultiNOR:
pn-pt: 8:00-18:00
pn-pt: 8:00-18:00
Reklama
To może Cię zainteresować
10-07-2018 15:29
4
0
Zgłoś
10-07-2018 13:18
7
0
Zgłoś