Tomasz Batóg, (32 l.)

  • Miejscowość
    w Polsce
    Rzeszów
  • Miejscowość
    w Norwegii
    Eidsvoll
  • Znajomi 1
  • Odsłony profilu 1734
  • Posty 46

Zdjęcia (1)

  • :)
  • ;)
  • B)
  • :lol:
  • :laugh:
  • :cheer:
  • :kiss:
  • :silly:
  • :ohmy:
  • :woohoo:
  • :whistle:
  • :(
  • :angry:
  • :blink:
  • :sick:
  • :unsure:
  • :dry:
  • :huh:
  • :pinch:
  • :side:
  • :evil:
  • :blush:
  • :S
  • :P
wyślij
Ehh, nikt jeszcze nie skomentował
tego profilu ...
0
Tomasz Batóg (Eidsvoll, Rzeszów) - dodał(a) nowy wątek
19-07-2018 13:36

Pytanie odnoście biznesu i eksportu towaru z USA do Norwegii

Hej , jest ktoś kto zna przepisy i wie jak to z grubsza wyglada , napisze w skrócie ze chodzi mi o sprzedaż produktu dla sportowców ( produkt spożywczy ) i sprzedaż tego w Norwegii . Znajomy ściąga fajny produkt z USA i sprzedaje to w Polsce , ja bym chciał zrobić to samo tylko w Norge. Gdzie mogę zacząć szukać przepisów i podatków z tym związanych ?

Tomasz Batóg (Eidsvoll, Rzeszów) - dodał(a) post do tematu
08-05-2017 09:36

bilet ma autobus i pociąg

Czesc , czy da sie kupić bilet na pociąg i busa przez samo nsb , albo ruter ? Potrzebuje bilet miesięczny na autobus z Neskollen do Jessheim , a później z Jesshiem do lillestrom pociągiem

3061
3
Panda xoxo
08-05-2017 11:19

tak, to jest dobre w komunikacji w Norwegii ze jeden bilet na wszystko nie ma za co, powodzenia

Tomasz Batóg
08-05-2017 09:35

Dzięki za odpowiedź , chodziło mi właśnie o to czy przez jedna apke mogę kupić bilet na pociąg i busa jednocześnie

Panda xoxo
08-05-2017 09:32

Nie wiem czy rozumiem o co dokładnie Ci chodzi, ale wydaje mi się że musisz po prostu kupić bilet na strefy w których chcesz się przemieszczać. Czyli za 1800nok masz na wszystkie strefy (ponieważ jeśli kupujesz bilet powyżej dwóch stref to masz wszystkie gratis) Mając bilet możesz wszystkimi środkami transportu miejskiego się przemieszczać. Bilet możesz kupić w aplikacji ruterapp na telefonie lub w wyznaczonych sklepach + w maszynach na większych stacjach.
Tu masz więcej info, poszperaj sobie
ruter.no/en/buying-tickets/sales-outlets/

Tomasz Batóg (Eidsvoll, Rzeszów) - dodał(a) nowy wątek
07-05-2017 19:52

bilet ma autobus i pociąg

Czesc , czy da sie kupić bilet na pociąg i busa przez samo nsb , albo ruter ? Potrzebuje bilet miesięczny na autobus z Neskollen do Jessheim , a później z Jesshiem do lillestrom pociągiem

3061
3
Panda xoxo
08-05-2017 11:19

tak, to jest dobre w komunikacji w Norwegii ze jeden bilet na wszystko nie ma za co, powodzenia

Tomasz Batóg
08-05-2017 09:35

Dzięki za odpowiedź , chodziło mi właśnie o to czy przez jedna apke mogę kupić bilet na pociąg i busa jednocześnie

Panda xoxo
08-05-2017 09:32

Nie wiem czy rozumiem o co dokładnie Ci chodzi, ale wydaje mi się że musisz po prostu kupić bilet na strefy w których chcesz się przemieszczać. Czyli za 1800nok masz na wszystkie strefy (ponieważ jeśli kupujesz bilet powyżej dwóch stref to masz wszystkie gratis) Mając bilet możesz wszystkimi środkami transportu miejskiego się przemieszczać. Bilet możesz kupić w aplikacji ruterapp na telefonie lub w wyznaczonych sklepach + w maszynach na większych stacjach.
Tu masz więcej info, poszperaj sobie
ruter.no/en/buying-tickets/sales-outlets/

Tomasz Batóg (Eidsvoll, Rzeszów) - dodał(a) post do tematu
17-11-2015 22:02

Instalacja wlasnej sieci elektrycznej w garażu

Czesc , mieszkam na osiedlu gdzie mamy podziemny garaż , jest z 15 aut i tylko jeden kontakt do prądu , dostawca jest hafslund , czy ktoś się orientuje czy drogo jest zainstalować swoje własne gniazdko przy swoim stanowisku na parkingu ? Chciał bym ładować tam samochód , a z tamtego wspolnego gbiazdka nie moge korzystac. Musi to zrobic hafslund ? Czy zwykly elektryk z licencja ? Jaka jest cena takiej operacji

688
4
Tomasz Batóg
17-11-2015 22:01

Ty to chyba masz nudne zycie ze piszesz takie posty ... A dokladnie 15 tys takowych :O

defenderr
17-11-2015 21:05

jasta102 napisał:
nie wychowali cię rodzice, że prawo jest po to aby je łamać?
to ciebie tak wychowali ? ops ciebie wychowala ulica w rynsztoku

Zobacz więcej komentarzy
Tomasz Batóg (Eidsvoll, Rzeszów) - dodał(a) nowy wątek
17-11-2015 21:02

Instalacja wlasnej sieci elektrycznej w garażu

Czesc , mieszkam na osiedlu gdzie mamy podziemny garaż , jest z 15 aut i tylko jeden kontakt do prądu , dostawca jest hafslund , czy ktoś się orientuje czy drogo jest zainstalować swoje własne gniazdko przy swoim stanowisku na parkingu ? Chciał bym ładować tam samochód , a z tamtego wspolnego gbiazdka nie moge korzystac. Musi to zrobic hafslund ? Czy zwykly elektryk z licencja ? Jaka jest cena takiej operacji

688
4
Tomasz Batóg
17-11-2015 22:01

Ty to chyba masz nudne zycie ze piszesz takie posty ... A dokladnie 15 tys takowych :O

defenderr
17-11-2015 21:05

jasta102 napisał:
nie wychowali cię rodzice, że prawo jest po to aby je łamać?
to ciebie tak wychowali ? ops ciebie wychowala ulica w rynsztoku

Zobacz więcej komentarzy
Tomasz Batóg (Eidsvoll, Rzeszów) - dodał(a) post do tematu
08-11-2015 12:51

Wędkowanie na rzece , Vorma

Czesc , prosze o pomoc , bo w regulaminie wyczytalem ze jest zakaz połowu do konca 31 stycznia , dokladnie chodzi o to :

§ 2. Bestemmelse for fisket
Redskapsbruk – Det er kun tillat å bruke stang og håndsnøre
Sonefredning – Alt fiske er forbudt på strekningen fra 50 m ovenfor dam ved Svanfoss
og ned til 50 meter nedstrøms dammen
Fisketid – Alt fiske er forbudt i perioden fra og med 15. oktober til og med 31. januar

Minstemål for harr er 35 cm og for ørret 30 cm. Fisk under minstemålet skal settes ut
igjen, så vidt mulig uskadd


A na głowej stronie na intaur , nie pisze nic. a ja karte mam wykupiona do konca roku ,

Prosze o pomoc

944
3
Tomasz Batóg
08-11-2015 12:50

odpowiedz bardzo na temat...

bor11
08-11-2015 12:46

donieq napisał:
Czesc , prosze o pomoc , bo w regulaminie wyczytalem ze jest zakaz połowu do konca 31 stycznia , dokladnie chodzi o to :

§ 2. Bestemmelse for fisket
Redskapsbruk – Det er kun tillat å bruke stang og håndsnøre
Sonefredning – Alt fiske er forbudt på strekningen fra 50 m ovenfor dam ved Svanfoss
og ned til 50 meter nedstrøms dammen
Fisketid – Alt fiske er forbudt i perioden fra og med 15. oktober til og med 31. januar

Minstemål for harr er 35 cm og for ørret 30 cm. Fisk under minstemålet skal settes ut
igjen, så vidt mulig uskadd


A na głowej stronie na intaur , nie pisze nic. a ja karte mam wykupiona do konca roku ,

Prosze o pomoc

Idź do sklepu i kup sobie. Ryb do wyboru i koloru.

Tomasz Batóg
08-11-2015 12:05

donieq napisał:
Czesc , prosze o pomoc , bo w regulaminie wyczytalem ze jest zakaz połowu do konca 31 stycznia , dokladnie chodzi o to :

§ 2. Bestemmelse for fisket
Redskapsbruk – Det er kun tillat å bruke stang og håndsnøre
Sonefredning – Alt fiske er forbudt på strekningen fra 50 m ovenfor dam ved Svanfoss
og ned til 50 meter nedstrøms dammen
Fisketid – Alt fiske er forbudt i perioden fra og med 15. oktober til og med 31. januar

Minstemål for harr er 35 cm og for ørret 30 cm. Fisk under minstemålet skal settes ut
igjen, så vidt mulig uskadd


A na głowej stronie na intaur , nie pisze nic. a ja karte mam wykupiona do konca roku ,

Prosze o pomoc



Dodam ze chodzi mi dokladnie o to :

www.inatur.no/fiske/50f70e2ae4b00118f183ea5c/fiske-i-vorma-og-glomma

Tomasz Batóg (Eidsvoll, Rzeszów) - dodał(a) nowy wątek
08-11-2015 12:00

Wędkowanie na rzece , Vorma

Czesc , prosze o pomoc , bo w regulaminie wyczytalem ze jest zakaz połowu do konca 31 stycznia , dokladnie chodzi o to :

§ 2. Bestemmelse for fisket
Redskapsbruk – Det er kun tillat å bruke stang og håndsnøre
Sonefredning – Alt fiske er forbudt på strekningen fra 50 m ovenfor dam ved Svanfoss
og ned til 50 meter nedstrøms dammen
Fisketid – Alt fiske er forbudt i perioden fra og med 15. oktober til og med 31. januar

Minstemål for harr er 35 cm og for ørret 30 cm. Fisk under minstemålet skal settes ut
igjen, så vidt mulig uskadd


A na głowej stronie na intaur , nie pisze nic. a ja karte mam wykupiona do konca roku ,

Prosze o pomoc

944
3
Tomasz Batóg
08-11-2015 12:50

odpowiedz bardzo na temat...

bor11
08-11-2015 12:46

donieq napisał:
Czesc , prosze o pomoc , bo w regulaminie wyczytalem ze jest zakaz połowu do konca 31 stycznia , dokladnie chodzi o to :

§ 2. Bestemmelse for fisket
Redskapsbruk – Det er kun tillat å bruke stang og håndsnøre
Sonefredning – Alt fiske er forbudt på strekningen fra 50 m ovenfor dam ved Svanfoss
og ned til 50 meter nedstrøms dammen
Fisketid – Alt fiske er forbudt i perioden fra og med 15. oktober til og med 31. januar

Minstemål for harr er 35 cm og for ørret 30 cm. Fisk under minstemålet skal settes ut
igjen, så vidt mulig uskadd


A na głowej stronie na intaur , nie pisze nic. a ja karte mam wykupiona do konca roku ,

Prosze o pomoc

Idź do sklepu i kup sobie. Ryb do wyboru i koloru.

Tomasz Batóg
08-11-2015 12:05

donieq napisał:
Czesc , prosze o pomoc , bo w regulaminie wyczytalem ze jest zakaz połowu do konca 31 stycznia , dokladnie chodzi o to :

§ 2. Bestemmelse for fisket
Redskapsbruk – Det er kun tillat å bruke stang og håndsnøre
Sonefredning – Alt fiske er forbudt på strekningen fra 50 m ovenfor dam ved Svanfoss
og ned til 50 meter nedstrøms dammen
Fisketid – Alt fiske er forbudt i perioden fra og med 15. oktober til og med 31. januar

Minstemål for harr er 35 cm og for ørret 30 cm. Fisk under minstemålet skal settes ut
igjen, så vidt mulig uskadd


A na głowej stronie na intaur , nie pisze nic. a ja karte mam wykupiona do konca roku ,

Prosze o pomoc



Dodam ze chodzi mi dokladnie o to :

www.inatur.no/fiske/50f70e2ae4b00118f183ea5c/fiske-i-vorma-og-glomma

Tomasz Batóg (Eidsvoll, Rzeszów) - dodał(a) post do tematu
21-10-2015 17:10

Elektryczne Auto

Witam , czy ktos posiada e autko i mieszka w norwegii w bloku ?? mam podziemny garaz w ktorym jest tylko jedno wspolne gniazdko , a mieszkam na piętrze i niema jak kabla za bardzo puścić , ktos mial podobna sytuacje i ją jakas rozwiązał ??

558
5
Eliza K
21-10-2015 17:53

Skopiuj i wklej w google.no

Tomasz Batóg
21-10-2015 17:09

Elizo , niestety link nie wyslal sie poprawnie

Eliza K
21-10-2015 16:55

Mapa i ceny

Zobacz więcej komentarzy
Tomasz Batóg (Eidsvoll, Rzeszów) - dodał(a) nowy wątek
21-10-2015 16:32

Elektryczne Auto

Witam , czy ktos posiada e autko i mieszka w norwegii w bloku ?? mam podziemny garaz w ktorym jest tylko jedno wspolne gniazdko , a mieszkam na piętrze i niema jak kabla za bardzo puścić , ktos mial podobna sytuacje i ją jakas rozwiązał ??

558
5
Eliza K
21-10-2015 17:53

Skopiuj i wklej w google.no

Tomasz Batóg
21-10-2015 17:09

Elizo , niestety link nie wyslal sie poprawnie

Eliza K
21-10-2015 16:55

Mapa i ceny

Zobacz więcej komentarzy
Tomasz Batóg (Eidsvoll, Rzeszów) - dodał(a) post do tematu
16-09-2015 08:42

Kurs Norweskiego okolice ullensaker

Witam prosze o pomoc czy jest jakas szkoła w okolicach jesshiem/kløfta , ew coś w centrum Oslo ( znam tylko alfaskolen) ? Kiedyś były kursy w jesshiem ale aktualnie nie mogę znalsc żadnego info na ten temat

Tomasz Batóg
16-09-2015 08:41

A pytalem o kurs online ????

Agata Dymna
16-09-2015 08:14

mogę Ci polecić ten kurs norweskiego
www.mojanorwegia.pl/nauka_jezyka_norweskiego_online/

Tomasz Batóg (Eidsvoll, Rzeszów) - dodał(a) nowy wątek
16-09-2015 04:10

Kurs Norweskiego okolice ullensaker

Witam prosze o pomoc czy jest jakas szkoła w okolicach jesshiem/kløfta , ew coś w centrum Oslo ( znam tylko alfaskolen) ? Kiedyś były kursy w jesshiem ale aktualnie nie mogę znalsc żadnego info na ten temat

Tomasz Batóg
16-09-2015 08:41

A pytalem o kurs online ????

Agata Dymna
16-09-2015 08:14

mogę Ci polecić ten kurs norweskiego
www.mojanorwegia.pl/nauka_jezyka_norweskiego_online/

Tomasz Batóg (Eidsvoll, Rzeszów) - dodał(a) post do tematu
23-07-2015 10:53

Karta podatkowa po zakupie domu

Czesc , pisze żeby się upewnić , i może jakieś info uzyskać , po wzieciu kredytu z tego co wiem MA sie inna karte podatkowa ? Biuro skate samo sie zorientuje ze wziolem kredyt I da mi inna karte podatkowa ? Bo wiem ze znajomy z pracy co mial kredyt wczesniej niz ja a zarabialem tyle samo , zawsze na reke netto wiecej bral. Da sie tez jakos zorientowac jaka karte mi nadzadza ? I po jakim czasie

Piotr Wdaka
23-07-2015 11:14

Nowa karte podatkowa dostaniesz dopiero w przyszlym roku rozliczeniowym.
Jesli nie chcesz czekac do przyszlego roku to mzoesz zmienic tabele podatkowa w kazdym momencie.

Jesli to jest pierwszy rok w ktorym masz kredyt to urzad skarbowy taka informacje dostanie od Twojego banku dopiero na koniec roku,

Tomasz Batóg
23-07-2015 10:52

Up

Tomasz Batóg (Eidsvoll, Rzeszów) - dodał(a) nowy wątek
19-07-2015 16:14

Karta podatkowa po zakupie domu

Czesc , pisze żeby się upewnić , i może jakieś info uzyskać , po wzieciu kredytu z tego co wiem MA sie inna karte podatkowa ? Biuro skate samo sie zorientuje ze wziolem kredyt I da mi inna karte podatkowa ? Bo wiem ze znajomy z pracy co mial kredyt wczesniej niz ja a zarabialem tyle samo , zawsze na reke netto wiecej bral. Da sie tez jakos zorientowac jaka karte mi nadzadza ? I po jakim czasie

Piotr Wdaka
23-07-2015 11:14

Nowa karte podatkowa dostaniesz dopiero w przyszlym roku rozliczeniowym.
Jesli nie chcesz czekac do przyszlego roku to mzoesz zmienic tabele podatkowa w kazdym momencie.

Jesli to jest pierwszy rok w ktorym masz kredyt to urzad skarbowy taka informacje dostanie od Twojego banku dopiero na koniec roku,

Tomasz Batóg
23-07-2015 10:52

Up

Tomasz Batóg (Eidsvoll, Rzeszów) - dodał(a) post do tematu
24-05-2015 12:02

Zakup mieszkania Andel

Witam , czy ktos by mi mógł wyjaśnij jak wyglada sprawa z zakupem takiego mieszkania jeśli cena powiedzmy wynosi 1mln nok + andel 1 mln nok ?

Bank powiedzial mi ze dadza mi 1.5mln , czy moge startowac o takie mieszkanie ktore w calosci jest warte 2mln ?

Oraz jak to dokladnie wygląda , bierze się 2 kredyty ? 1 np ze swojego banku a drugi w ktorym zadłuzona jest wpsółdzielnia np ?

Prosze o wytułmaczenie przez kogoś kto kupił mieszkanie typu andel albo wie dokladnie o co w tym chodzi , Pozdrawiam

3311
6
Jon Doe
24-05-2015 12:59

nyinorge napisał:
Hej,

Sprawa wyglada nastepujaco:


cena nier.. 1 850 000
Andel 304 000
koszty transakcji 5 000

Jesli dostaniejsz finsansieringsbevis na 85% to znaczy ze przy takiej cenie nieruchomosci bank pozyczy Ci 1526900 mln. Jesli w Twoim finansieringsbevis jest napisane ze Twoje 85% moze wynosic max kr 1600 000 to jestes w domu:

1 850 000 + 304 = 2 154 000 * 0,85 = 1 830 900 – 304 000 = maks lånesum innenfor 85% kr 1 526 900.
Wtedy wklad wlasny musisz miec kr 328100 :
1 850 000 + koszty 5000 = 1 855 000 – 1526 900 = 328 100

Oczywiscie to tylko matematyka. Im drozej wylicytujesz mieszkanie tym wszystkie cyfry sie zwiekszaja. Najwazniekjsze to ze nie mozesz wyjsc poza to co stoi w Twoim finansnieringsbevis i to zeby starczylo CI na wklad wlasny.

Druga sprawa to czynsz. Im wiekszy jest andel tym wyzszy bedzie czynsz, felleskostnader. W kazdym miesiacu splacasz w czynszy czastke tego andelu wiec z miesiaca na miesiac ten andel bedzie spadal wiec i czynsz bedzie malal. Natomaist czynsz maleje tak wolno, bo z regulu andel jest na 10, 20 lat etc.

Powodzenia!


Grammar nazi mi się obudzi. Liczby nie cyfry.

Tomasz Batóg
24-05-2015 12:01

Dzięki Piotr za wyjaśnienie

Piotr Wdaka
23-05-2015 12:36

Hej,

Sprawa wyglada nastepujaco:


cena nier.. 1 850 000
Andel 304 000
koszty transakcji 5 000

Jesli dostaniejsz finsansieringsbevis na 85% to znaczy ze przy takiej cenie nieruchomosci bank pozyczy Ci 1526900 mln. Jesli w Twoim finansieringsbevis jest napisane ze Twoje 85% moze wynosic max kr 1600 000 to jestes w domu:

1 850 000 + 304 = 2 154 000 * 0,85 = 1 830 900 – 304 000 = maks lånesum innenfor 85% kr 1 526 900.
Wtedy wklad wlasny musisz miec kr 328100 :
1 850 000 + koszty 5000 = 1 855 000 – 1526 900 = 328 100

Oczywiscie to tylko matematyka. Im drozej wylicytujesz mieszkanie tym wszystkie cyfry sie zwiekszaja. Najwazniekjsze to ze nie mozesz wyjsc poza to co stoi w Twoim finansnieringsbevis i to zeby starczylo CI na wklad wlasny.

Druga sprawa to czynsz. Im wiekszy jest andel tym wyzszy bedzie czynsz, felleskostnader. W kazdym miesiacu splacasz w czynszy czastke tego andelu wiec z miesiaca na miesiac ten andel bedzie spadal wiec i czynsz bedzie malal. Natomaist czynsz maleje tak wolno, bo z regulu andel jest na 10, 20 lat etc.

Powodzenia!

Zobacz więcej komentarzy
Tomasz Batóg (Eidsvoll, Rzeszów) - ma nowego znajomego
23-05-2015 15:37
PiwoPolskie 320KoronZaZgrzewkę
Kraków
Znajomi: 90
Posty: 0
Z nami od: 23-05-2015
Tomasz Batóg (Eidsvoll, Rzeszów) - dodał(a) post do tematu
23-05-2015 11:43

Zakup mieszkania Andel

Witam , czy ktos by mi mógł wyjaśnij jak wyglada sprawa z zakupem takiego mieszkania jeśli cena powiedzmy wynosi 1mln nok + andel 1 mln nok ?

Bank powiedzial mi ze dadza mi 1.5mln , czy moge startowac o takie mieszkanie ktore w calosci jest warte 2mln ?

Oraz jak to dokladnie wygląda , bierze się 2 kredyty ? 1 np ze swojego banku a drugi w ktorym zadłuzona jest wpsółdzielnia np ?

Prosze o wytułmaczenie przez kogoś kto kupił mieszkanie typu andel albo wie dokladnie o co w tym chodzi , Pozdrawiam

3311
6
Jon Doe
24-05-2015 12:59

nyinorge napisał:
Hej,

Sprawa wyglada nastepujaco:


cena nier.. 1 850 000
Andel 304 000
koszty transakcji 5 000

Jesli dostaniejsz finsansieringsbevis na 85% to znaczy ze przy takiej cenie nieruchomosci bank pozyczy Ci 1526900 mln. Jesli w Twoim finansieringsbevis jest napisane ze Twoje 85% moze wynosic max kr 1600 000 to jestes w domu:

1 850 000 + 304 = 2 154 000 * 0,85 = 1 830 900 – 304 000 = maks lånesum innenfor 85% kr 1 526 900.
Wtedy wklad wlasny musisz miec kr 328100 :
1 850 000 + koszty 5000 = 1 855 000 – 1526 900 = 328 100

Oczywiscie to tylko matematyka. Im drozej wylicytujesz mieszkanie tym wszystkie cyfry sie zwiekszaja. Najwazniekjsze to ze nie mozesz wyjsc poza to co stoi w Twoim finansnieringsbevis i to zeby starczylo CI na wklad wlasny.

Druga sprawa to czynsz. Im wiekszy jest andel tym wyzszy bedzie czynsz, felleskostnader. W kazdym miesiacu splacasz w czynszy czastke tego andelu wiec z miesiaca na miesiac ten andel bedzie spadal wiec i czynsz bedzie malal. Natomaist czynsz maleje tak wolno, bo z regulu andel jest na 10, 20 lat etc.

Powodzenia!


Grammar nazi mi się obudzi. Liczby nie cyfry.

Tomasz Batóg
24-05-2015 12:01

Dzięki Piotr za wyjaśnienie

Piotr Wdaka
23-05-2015 12:36

Hej,

Sprawa wyglada nastepujaco:


cena nier.. 1 850 000
Andel 304 000
koszty transakcji 5 000

Jesli dostaniejsz finsansieringsbevis na 85% to znaczy ze przy takiej cenie nieruchomosci bank pozyczy Ci 1526900 mln. Jesli w Twoim finansieringsbevis jest napisane ze Twoje 85% moze wynosic max kr 1600 000 to jestes w domu:

1 850 000 + 304 = 2 154 000 * 0,85 = 1 830 900 – 304 000 = maks lånesum innenfor 85% kr 1 526 900.
Wtedy wklad wlasny musisz miec kr 328100 :
1 850 000 + koszty 5000 = 1 855 000 – 1526 900 = 328 100

Oczywiscie to tylko matematyka. Im drozej wylicytujesz mieszkanie tym wszystkie cyfry sie zwiekszaja. Najwazniekjsze to ze nie mozesz wyjsc poza to co stoi w Twoim finansnieringsbevis i to zeby starczylo CI na wklad wlasny.

Druga sprawa to czynsz. Im wiekszy jest andel tym wyzszy bedzie czynsz, felleskostnader. W kazdym miesiacu splacasz w czynszy czastke tego andelu wiec z miesiaca na miesiac ten andel bedzie spadal wiec i czynsz bedzie malal. Natomaist czynsz maleje tak wolno, bo z regulu andel jest na 10, 20 lat etc.

Powodzenia!

Zobacz więcej komentarzy
Tomasz Batóg (Eidsvoll, Rzeszów) - dodał(a) nowy wątek
23-05-2015 11:11

Zakup mieszkania Andel

Witam , czy ktos by mi mógł wyjaśnij jak wyglada sprawa z zakupem takiego mieszkania jeśli cena powiedzmy wynosi 1mln nok + andel 1 mln nok ?

Bank powiedzial mi ze dadza mi 1.5mln , czy moge startowac o takie mieszkanie ktore w calosci jest warte 2mln ?

Oraz jak to dokladnie wygląda , bierze się 2 kredyty ? 1 np ze swojego banku a drugi w ktorym zadłuzona jest wpsółdzielnia np ?

Prosze o wytułmaczenie przez kogoś kto kupił mieszkanie typu andel albo wie dokladnie o co w tym chodzi , Pozdrawiam

3311
6
Jon Doe
24-05-2015 12:59

nyinorge napisał:
Hej,

Sprawa wyglada nastepujaco:


cena nier.. 1 850 000
Andel 304 000
koszty transakcji 5 000

Jesli dostaniejsz finsansieringsbevis na 85% to znaczy ze przy takiej cenie nieruchomosci bank pozyczy Ci 1526900 mln. Jesli w Twoim finansieringsbevis jest napisane ze Twoje 85% moze wynosic max kr 1600 000 to jestes w domu:

1 850 000 + 304 = 2 154 000 * 0,85 = 1 830 900 – 304 000 = maks lånesum innenfor 85% kr 1 526 900.
Wtedy wklad wlasny musisz miec kr 328100 :
1 850 000 + koszty 5000 = 1 855 000 – 1526 900 = 328 100

Oczywiscie to tylko matematyka. Im drozej wylicytujesz mieszkanie tym wszystkie cyfry sie zwiekszaja. Najwazniekjsze to ze nie mozesz wyjsc poza to co stoi w Twoim finansnieringsbevis i to zeby starczylo CI na wklad wlasny.

Druga sprawa to czynsz. Im wiekszy jest andel tym wyzszy bedzie czynsz, felleskostnader. W kazdym miesiacu splacasz w czynszy czastke tego andelu wiec z miesiaca na miesiac ten andel bedzie spadal wiec i czynsz bedzie malal. Natomaist czynsz maleje tak wolno, bo z regulu andel jest na 10, 20 lat etc.

Powodzenia!


Grammar nazi mi się obudzi. Liczby nie cyfry.

Tomasz Batóg
24-05-2015 12:01

Dzięki Piotr za wyjaśnienie

Piotr Wdaka
23-05-2015 12:36

Hej,

Sprawa wyglada nastepujaco:


cena nier.. 1 850 000
Andel 304 000
koszty transakcji 5 000

Jesli dostaniejsz finsansieringsbevis na 85% to znaczy ze przy takiej cenie nieruchomosci bank pozyczy Ci 1526900 mln. Jesli w Twoim finansieringsbevis jest napisane ze Twoje 85% moze wynosic max kr 1600 000 to jestes w domu:

1 850 000 + 304 = 2 154 000 * 0,85 = 1 830 900 – 304 000 = maks lånesum innenfor 85% kr 1 526 900.
Wtedy wklad wlasny musisz miec kr 328100 :
1 850 000 + koszty 5000 = 1 855 000 – 1526 900 = 328 100

Oczywiscie to tylko matematyka. Im drozej wylicytujesz mieszkanie tym wszystkie cyfry sie zwiekszaja. Najwazniekjsze to ze nie mozesz wyjsc poza to co stoi w Twoim finansnieringsbevis i to zeby starczylo CI na wklad wlasny.

Druga sprawa to czynsz. Im wiekszy jest andel tym wyzszy bedzie czynsz, felleskostnader. W kazdym miesiacu splacasz w czynszy czastke tego andelu wiec z miesiaca na miesiac ten andel bedzie spadal wiec i czynsz bedzie malal. Natomaist czynsz maleje tak wolno, bo z regulu andel jest na 10, 20 lat etc.

Powodzenia!

Zobacz więcej komentarzy
Polecane profile

Facebook Messenger YouTube Instagram