olmasterka

olmasterka  (olmasterka)
  • Miejscowość
    w Polsce
    -
  • Miejscowość
    w Norwegii
    -
  • Znajomi 0
  • Odsłony profilu 209
  • Posty 3
  • :)
  • ;)
  • B)
  • :lol:
  • :laugh:
  • :cheer:
  • :kiss:
  • :silly:
  • :ohmy:
  • :woohoo:
  • :whistle:
  • :(
  • :angry:
  • :blink:
  • :sick:
  • :unsure:
  • :dry:
  • :huh:
  • :pinch:
  • :side:
  • :evil:
  • :blush:
  • :S
  • :P
wyślij
Ehh, nikt jeszcze nie skomentował
tego profilu ...
0
olmasterka - dodał(a) nowy wątek
5 dni temu

Ciąża

Witam!
Zacznę od tego, że jakiś czas temu dowiedziałam się, że jestem w ciąży. Posiadam Fødselsnummer, pracuję jako vikar od 2014 roku na okres wakacyjny oraz świąteczny i jestem w systemie ubezpieczeniowym norweskim. W firmie, w której jestem zatrudniona jako vikar jestem zarejestrowana w ich systemie, dzięki temu idąc do pracy, nie muszę podpisywać umowy na czas jej wykonywania. Ostatni okres, w którym pracowałam to lipiec oraz sierpień 2019, ostatnią wypłatę otrzymałam w październiku tego roku.
Studiuję również zaocznie w Polsce.
Chciałabym uzyskać informacje czy przysługują mi jakieś świadczenia, teraz w ciąży bądź już po urodzeniu dziecka? Np. jednorazowe becikowe oraz co należy zrobić, jakie dokumenty złożyć by się o nie starać? Dobrze byłoby uzyskać informacje od osób, które były w podobnej sytuacji i przechodziły już w takiej sytuacji przez system Norweski.

Pozdrawiam!

mart enty
5 dni temu

buuu

mart enty
5 dni temu

cham napisał:
W NAV? No co ty? Tam przeciez mowia tylko w obcym jezyku, tzn.po norwesku. Polakow trzeba sie pytac!!!!!

To bede musial isc na studia, zajsc w ciaze i popracowac na vikarze, wtedy zapytam w Navie co i jak, i jej doradze

cham
5 dni temu

W NAV? No co ty? Tam przeciez mowia tylko w obcym jezyku, tzn.po norwesku. Polakow trzeba sie pytac!!!!!

Zobacz więcej komentarzy
olmasterka - dodał(a) nowy wątek
05-07-2015 22:27

Zwrot podatku

Witam,
Pracujemy z chlopakiem drugi rok na okres wakacyjny w Norwegii. W tym roku otrzymalismy po raz pierwszy zwrot z podatku. Ja jestem tutaj zameldowana i mam norweski numer pesel, moj chlopak niestety nie. Wystawiono mu czek na określoną kwote i wysłano do Polski. Czytalismy ze jego realizacja jest dosc skomplikowana. Wracamy dopiero 4 sierpnia, czek wystawiony zostal 26 czerwca. Czy orientuje sie ktos ile taki czek jest ważny? Dodam ze mozna zrealizowac go w DB. Czy znajduje sie tutaj osoba ktora miala ten problem i orientuje sie w tym temacie?

Dan M
05-07-2015 23:53

Czeki maja waznosc 3 miesiace wiec mysle ze ten ze skatte ma taki sam termin realizacji...zmiescicie sie

Polecane profile

Bliżej nas