Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu
Transport i komunikacja

Wizz Air kazał dopłacić do wykupionych biletów. Rada ds. Konsumentów: to niedorzeczne

Emil Bogumił

28 lipca 2023 19:40

Udostępnij
na Facebooku
Wizz Air kazał dopłacić do wykupionych biletów. Rada ds. Konsumentów: to niedorzeczne

To pierwszy taki przypadek w Norwegii, komentuje Rada ds. Konsumenckich. kamilpetran - stock.adobe.com/Tylko do użytku redakcyjnego/standardowa

Pięcioosobowa rodzina musiała dopłacić do biletów za podróż pomiędzy Bergen i Litwą. Choć wcześniej wnieśli opłatę w wysokości 11,6 tys. NOK, linie lotnicze domagały się dodatkowej kwoty za wejście na pokład. Rada ds. Konsumentów uważa sytuację za niedorzeczną.
Historię państwa Nilsen opisała redakcja Nettavisen. Jak relacjonuje rodzina, 1 lipca udali się na lotnisku w Bergen, by z trójką dzieci polecieć na wakację na Litwę. Rezerwacji dokonali z dużym wyprzedzeniem za pośrednictwem Wizz Aira. Obsługa portu lotniczego poinformowała ich, że odbiór biletów jest niemożliwy. – Powiedziano nam, że jesteśmy za późno i powinniśmy być dwie godziny przed odlotem. Innymi słowy, przyszliśmy pół godziny za późno – relacjonuje rodzina. Pracownicy Wizz Air zaznaczyli, że samolot jest przepełniony, jednak mogą wejść na pokład, jeśli uiszczą dodatkowe dwa tys. NOK.

Państwo Nielsen przyznali, że dopłacili kwotę przez wzgląd na dzieci, które długo oczekiwały na wyjazd wakacyjny. – Jeśli linia lotnicza działa w ten sposób, nie ma możliwości zaplanowania wakacji – przyznaje rodzina.

Wizz Air naruszył prawa konsumenta?

Głos w sprawie zabrała norweska Rada ds. Konsumentów. Przedstawiciele instytucji zwracają uwagę, że nigdy wcześniej nie spotkali się z podobną praktyką. – To wywraca takie sprawy do góry nogami. Linie lotnicze muszą zaoferować odszkodowanie, jeśli samolot jest przepełniony, aby skłonić pasażerów do rezygnacji. [...] Przewoźnik musi spytać, czy ktoś dobrowolnie nie wykorzysta miejsca – w zamian za odszkodowanie. Poszkodowany, poza rekompensatą finansową, ma wówczas prawo do zmiany rezerwacji i/lub zwrotu kosztów podróży – wyjaśniła Amna Haye, prawniczka Rady ds. Konsumentów.
Wizz Air posiada jedną z najlepiej rozbudowanych siatek połączeń w Norwegii.

Wizz Air posiada jedną z najlepiej rozbudowanych siatek połączeń w Norwegii.Fot. Wizz Air/materiały prasowe

Rada ds. Konsumentów podsumowała sprawę i przyznała, że Wizz Air nie miał podstaw, by żądać od rodziny dodatkowych opłat. Państwo Nielsen mają prawo do złożenia skargi i uzyskania odsetek. Jeśli droga polubowna zostanie wyczerpana, mogą zwrócić się o pomoc do Rady ds. Reklamacji w Transporcie. W kwietniu 2023 roku podobne sprawy opisywał brytyjski The Guardian. Podróżujący przypuszczali, że konieczność dopłaty wynikała z błędu systemu. Dotychczas linie lotnicze nie potwierdziły takiej wersji wydarzeń.

Źródło: Nettavisen, The Guardian
Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok