Wyniki mogą wpłynąć na decyzje zakupowe Norwegów, przypuszczają działacze NAF.
materiały prasowe NAF/Motor
Samochody elektryczne mają zimą gorszą wydajność, przypominają norwescy aktywiści motoryzacyjni. O podobnych problemach poinformowało 45 proc. kierowców elbili. 1 lutego działacze NAF (Norweskiej Federacji Samochodowej, Norges Automobil-Forbund) zaplanowali jeden z największych w historii testów akumulatorów zasilających elektryki.
Test, który zaplanowano na zimę 2023 roku, jest siódmym z serii największych na świecie testów samochodów elektrycznych. Aktywiści NAF oraz dziennikarze norweskiej redakcji Motor wypróbują funkcjonowanie 30 nowych elektryków w warunkach zimowych. – Postaramy się udzielić odpowiedzi na pytanie, które elbile zapewnią zimą obiecywany zasięg. To ważna informacja dla każdego kierowcy korzystającego z elektryka. Tylko w 2022 roku na drogach pojawiło się 140 tys. nowych samochodów elektrycznych. Wielu nowych kierowców otrzymało zimą niespodziankę – komentuje Nils Sødal z NAF.
Aktywiści i dziennikarze przeprowadzili ankietę wśród kierowców samochodów elektrycznych w Norwegii. 45 proc. z nich odpowiedziało, że są rozczarowani zasięgiem elbili w sezonie zimowym.
Zasięg nie dotyczy sezonu zimowego?
Test NAF wskazuje, jak daleko dojedzie samochód elektrycznych – bez dodatkowego ładowania – na trasie z centrum Oslo, przez Gudbrandsdalen, Dovrefjell, w kierunku Venabygdsfjellet. W trakcie analiz z 2022 roku żaden z pojazdów uczestniczących w próbie nie osiągnął wydajności wskazanej przez producenta. – Samochody elektryczne osiągają zimą zasięg od czterech do 32 proc. mniejszy w porównaniu z wydajnością w sezonie letnim – informuje NAF.
22 proc. badanych kierowców twierdzi, że nie decyduje się na zakup elbili przez wzgląd na gorszy zasięg zimą.Fot. materiały prasowe NAF
Samochody elektryczne uczestniczące w teście zimowym 2023:
– BMW i4 e-drive 40
– BMW i7
– BMW iX1
– BYD Atto3
– BYD Han
– Hongqi e-HS9
– Hyundai Ioniq 5 4WD
– JAC e-JS4
– Kia EV6 GT
– Kia Niro EV
– Maxus Euniq6
– Mercedes-Benz EQB 250
– Mercedes-Benz EQE 300
– MG4
– MG Marvel
– MG5
– MG ZS EV LR
– NIO ET7
– Nissan Ariya 2WD
– Renault Megane
– Skoda Enyaq Coupe RS
– Tesla Model S Standard
– Tesla Model X Plaid
– Tesla Model Y 2WD
– Toyota bZ4X 2WD
– Volkswagen ID Buzz
– Volkswagen ID.5 GTX
– Voyah Free.
W tegorocznym teście zimowym zauważalny jest wyjątkowo wysoki udział samochodów chińskiej produkcji. Ma to odzwierciedlać wzrost udziału chińskich producentów na rynku motoryzacyjnym w Norwegii. – Marki samochodów, takie jak JAC, Voyah, BYD i Hongqi, są prawdopodobnie wciąż nieznane wielu osobom, a wyniki chińskich modeli samochodów elektrycznych cieszą się w tym roku dużym zainteresowaniem – podsumowuje NAF.
Źródła: NAF, Motor.no, MojaNorwegia.pl
04-02-2023 21:19
2
0
Zgłoś
01-02-2023 07:21
11
0
Zgłoś