Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

5
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Transport i komunikacja

Wielki zimowy test elbili. Kierowcy sprawdzą zimową wytrzymałość akumulatorów

Emil Bogumił

31 stycznia 2023 18:30

Udostępnij
na Facebooku
2
Wielki zimowy test elbili. Kierowcy sprawdzą zimową wytrzymałość akumulatorów

Wyniki mogą wpłynąć na decyzje zakupowe Norwegów, przypuszczają działacze NAF. materiały prasowe NAF/Motor

Samochody elektryczne mają zimą gorszą wydajność, przypominają norwescy aktywiści motoryzacyjni. O podobnych problemach poinformowało 45 proc. kierowców elbili. 1 lutego działacze NAF (Norweskiej Federacji Samochodowej, Norges Automobil-Forbund) zaplanowali jeden z największych w historii testów akumulatorów zasilających elektryki.
Test, który zaplanowano na zimę 2023 roku, jest siódmym z serii największych na świecie testów samochodów elektrycznych. Aktywiści NAF oraz dziennikarze norweskiej redakcji Motor wypróbują funkcjonowanie 30 nowych elektryków w warunkach zimowych. – Postaramy się udzielić odpowiedzi na pytanie, które elbile zapewnią zimą obiecywany zasięg. To ważna informacja dla każdego kierowcy korzystającego z elektryka. Tylko w 2022 roku na drogach pojawiło się 140 tys. nowych samochodów elektrycznych. Wielu nowych kierowców otrzymało zimą niespodziankę – komentuje Nils Sødal z NAF.

Aktywiści i dziennikarze przeprowadzili ankietę wśród kierowców samochodów elektrycznych w Norwegii. 45 proc. z nich odpowiedziało, że są rozczarowani zasięgiem elbili w sezonie zimowym.

Zasięg nie dotyczy sezonu zimowego?

Test NAF wskazuje, jak daleko dojedzie samochód elektrycznych – bez dodatkowego ładowania – na trasie z centrum Oslo, przez Gudbrandsdalen, Dovrefjell, w kierunku Venabygdsfjellet. W trakcie analiz z 2022 roku żaden z pojazdów uczestniczących w próbie nie osiągnął wydajności wskazanej przez producenta. – Samochody elektryczne osiągają zimą zasięg od czterech do 32 proc. mniejszy w porównaniu z wydajnością w sezonie letnim – informuje NAF.
22 proc. badanych kierowców twierdzi, że nie decyduje się na zakup elbili przez wzgląd na gorszy zasięg zimą.

22 proc. badanych kierowców twierdzi, że nie decyduje się na zakup elbili przez wzgląd na gorszy zasięg zimą. Fot. materiały prasowe NAF

Samochody elektryczne uczestniczące w teście zimowym 2023:

– BMW i4 e-drive 40
– BMW i7
– BMW iX1
– BYD Atto3
– BYD Han
– Hongqi e-HS9
– Hyundai Ioniq 5 4WD
– JAC e-JS4
– Kia EV6 GT
– Kia Niro EV
– Maxus Euniq6
– Mercedes-Benz EQB 250
– Mercedes-Benz EQE 300
– MG4
– MG Marvel
– MG5
– MG ZS EV LR
– NIO ET7
– Nissan Ariya 2WD
– Renault Megane
– Skoda Enyaq Coupe RS
– Tesla Model S Standard
– Tesla Model X Plaid
– Tesla Model Y 2WD
– Toyota bZ4X 2WD
– Volkswagen ID Buzz
– Volkswagen ID.5 GTX
– Voyah Free.

W tegorocznym teście zimowym zauważalny jest wyjątkowo wysoki udział samochodów chińskiej produkcji. Ma to odzwierciedlać wzrost udziału chińskich producentów na rynku motoryzacyjnym w Norwegii. – Marki samochodów, takie jak JAC, Voyah, BYD i Hongqi, są prawdopodobnie wciąż nieznane wielu osobom, a wyniki chińskich modeli samochodów elektrycznych cieszą się w tym roku dużym zainteresowaniem – podsumowuje NAF.

Źródła: NAF, Motor.no, MojaNorwegia.pl
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Joanna Kuchnicka

04-02-2023 21:19

Fantomas napisał:
Odkrywcze.
Serio??

Jan Kowalski

01-02-2023 07:21

Odkrywcze. Trzeba bylo az dodatkowych analiz by sprawdzic, ze pojemnosc baterii gwaltownie spada w ujemnych temperaturach.

Czyli jedna trzecia pradu zuzytego do ladowania baterii idzie w powietrze. To naprawde bardzo ekologiczne marnowanie energii.

Oczywiscie osiagi samcochodow spalinowych tez zaleza od temperatury. Dotyczy to szczegolnie jazdy na zimnym silniku, jednak juz po rozgrzaniu silnika roznic praktycznie nie ma.

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok