Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu
Transport i komunikacja

W 3 na 10 przypadków kilka sekund nieuwagi doprowadziło do tragedii. Statens vegvesen rusza z kampanią

Natalia Szitenhelm

12 czerwca 2018 11:08

Udostępnij
na Facebooku
W 3 na 10 przypadków kilka sekund nieuwagi doprowadziło do tragedii. Statens vegvesen rusza z kampanią

Statens vegvesen zwraca uwagę, że korzystanie z telefonu podczas jazdy bardzo odwraca uwagę kierowcy od tego, co dzieje się na drodze. fotolia.pl/royalty free

Trzy na dziesięć wypadków drogowych spowodowanych jest nieuwagą kierowcy, który traci czujność rozproszony często błahymi czynnikami. Norweski Zarząd Dróg i Autostrad rozpoczął kampanię społeczną, która ma uświadomić kierowcom, jak – często nieistotne – rzeczy mogą mieć wpływ na bezpieczeństwo.
Statens vegvesen w opublikowanym w pierwszym tygodniu czerwca komunikacie stwierdza, że wzrasta liczba wypadków spowodowanych nieuwagą kierowcy. Dlatego też zarząd rusza z nową kampanią społeczną, która ma zmniejszyć liczbę tego typu nieszczęśliwych zdarzeń. Przez cztery lata – bo kampania potrwa do 2022 roku – Statens chce uświadomić kierowcom, by nie tracili czujności podczas prowadzenia samochodu.
W trakcie jazdy naszą uwagę odwraca wiele czynników – rozmawiamy z pozostałymi pasażerami, czasem jemy, zwracamy uwagę na dzieci, włączamy radio, ściszamy muzykę, często myślimy o pracy czy o tym, co zjemy na obiad, śledzimy nawigację. Wszystko przy sporej prędkości. Zasadniczo, podkreśla Statens, nie ma w tym nic złego, jednak w 3 na 10 przypadków skupienie uwagi na innych rzeczach doprowadziło do tragedii.

Prowadzenie samochodu wymaga od kierowcy całkowitej uwagi.~Terje Moe Gustavsen, dyrektor Zarządu Dróg i Autostrad

Poniżej: spot reklamujący kampanię.
Statens vegvesen - Takk for oppmerksomheten (hovedfilm 45 sek.)

To tylko kilka sekund

Zarząd chce uświadomić kierowcom, że kilka sekund w trakcie jazdy poświęconych innym czynnościom to bardzo często spory dystans pokonany na drodze. Hasłem kampanii jest nomen omen – „Dziękuję za uwagę”. Na plakatach, które wykorzystuje w swojej akcji, uświadamia kierowcom, że często w trakcie np. ściszania radia, pokonują odległość odpowiadającą… boisku do piłki nożnej, w dodatku całkowicie na ślepo, bo nie widzą tego, co dzieje się dookoła.
Kierowca często nie zdaje sobie sprawy, że kiedy np. zmienia stację radiową, pokonuje spory dystans, nie widząc, co dzieje się na drodze.
Kierowca często nie zdaje sobie sprawy, że kiedy np. zmienia stację radiową, pokonuje spory dystans, nie widząc, co dzieje się na drodze. sscreenshot statens vegvesen https://www.vegvesen.no/om+statens+vegvesen/presse/nyheter/nasjonalt/takk-for-oppmerksomheten
Statens vegvesen przypomina: lubimy wierzyć, że potrafimy zrobić kilka rzeczy naraz. Jednak każda z tych czynności tak naprawdę odwraca naszą uwagę od prowadzenia samochodu.

Kampania to element narodowego planu rozwoju transportu (NTP) przewidzianego na lata 2018-2029, który ma m.in. poprawić bezpieczeństwo na norweskich drogach.

Reklama
Gość
Wyślij


Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok