Transport i komunikacja

Vy zwraca pieniądze za bilety okresowe. Warto się jednak pospieszyć

Maja Zych

19 marca 2020 14:21

Udostępnij
na Facebooku

O zwrot za niewykorzystane bilety można ubiegać się bez wychodzenia z domu. materiały prasowe Vy/Mads Kristiansen

Norweski państwowy przewoźnik kolejowy, firma Vy, zezwala swoim klientom na dokonanie zwrotu biletów okresowych, które nie zostaną wykorzystane – to obecnie bardzo korzystna oferta dla mieszkańców kraju fiordów, z których większość nie ma tymczasowo możliwości dojazdu do pracy czy szkoły. Warto jednak pospieszyć się z decyzją o zwrocie biletu – refundacja będzie bowiem możliwa jedynie za niewykorzystane dni.
W obecnych okolicznościach ważny jest też fakt, że o zwrot można ubiegać się bez wychodzenia z domu – aby wnioskować o refundację, wystarczy wysłać maila i zaczekać, aż pieniądze trafią na konto.
Reklama

Zwrócą opłatę za niewykorzystane dni

W związku z wprowadzonymi przez władze ograniczeniami, wielu mieszkańców kraju fiordów zostało poddanych kwarantannie lub ze względu na możliwość pracy z domu przestało dojeżdżać do miejsca zatrudnienia czy szkoły. W takich sytuacjach warto skorzystać z możliwości oferowanej przez firmę Vy, która zezwala na zwrot wcześniej wykupionych biletów okresowych. Warto jednak nie zwlekać z decyzją – można bowiem liczyć na częściowy zwrot pieniędzy za niewykorzystane dni. Oznacza to, że im później zgłosi się chęć rezygnacji z biletu, tym mniej środków się otrzyma.  

Tak wylicza się przysługującą kwotę zwrotu:     
  • Bilet 7-dniowy: odliczana jest 1/7 ceny biletu za każdą dobę lub część doby, która upłynęła od czasu aktywacji biletu 
  • Bilet 30-dniowy: odliczana jest 1/30 ceny biletu za każdą dobę lub część doby, która upłynęła od czasu aktywacji biletu 
  • Bilet 365-dniowy: odliczana jest 1/300 ceny biletu za każdą dobę lub część doby, która upłynęła od czasu aktywacji biletu

Za dokonanie zwrotu pobierana jest opłata manipulacyjna w kwocie 100 koron.

Wystarczy wysłać maila 

Aby ubiegać się o zwrot pieniędzy za niewykorzystane dni biletu okresowego, należy wysłać email na adres tog@vy.no, zawierający imię i nazwisko, numer konta oraz numer referencyjny biletu (referansekode). Firma Vy zastrzega jednak, że ze względu na duże zainteresowanie klientów, zwrot środków może zająć dłużej niż zazwyczaj.
Reklama
Gość
Wyślij
Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram