Strona korzysta z plików cookies

w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Przejdź do serwisu

Pozostało jeszcze:

4
DNI

do zakończenia rozliczeń podatkowych w Norwegii

Rozlicz podatek

Transport i komunikacja

Strefy bez samochodów nie tylko w Oslo. Parkingi zaczną znikać z mniejszych miast

Monika Pianowska

19 września 2018 14:31

Udostępnij
na Facebooku
2
Strefy bez samochodów nie tylko w Oslo. Parkingi zaczną znikać z mniejszych miast

W Bodø miejsca parkingowe znikną w pierwszej kolejności z głównej ulicy, Sjøgata. wikimedia.org/ Lars Røed Hansen/ CC BY-SA 2.5

Podczas gdy część kierowców z większych miast ze stolicą na czele zaczęła się powoli godzić z likwidacją parkingów w centralnych dzielnicach, z decyzją władz o podobnym zabiegu muszą się obecnie zmierzyć mieszkańcy mniejszych aglomeracji.
Za ciosem idą bowiem Bodø i cztery mniejsze ośrodki: Arendal-Grimstad, Haugalandet, Vestfoldbyen oraz Ålesund. Zwolennicy zmniejszenia liczby aut poruszających się po ulicach w śródmieściu zapowiadają jednak alternatywę.

Działania polityków, którzy chcieli uczynić centralne części miast bardziej ekologicznymi i przyjaznymi spacerowiczom oraz rowerzystom, zaczęły się w ubiegłym roku. Wówczas ze śródmieścia w Oslo na poczet ławek, blatów i skrzynek z kwiatami zaczęły znikać parkingi.
Na pierwszy ogień w Bodø pójdzie główna ulica, Sjøgata. W trosce o środowisko miejskie zostanie z niej zlikwidowanych 75 miejsc parkingowych, jednak w przeciwieństwie chociażby do okolic stołecznego ratusza nie będzie to strefa całkowicie pozbawiona samochodów. Pomysłodawcy mają zadbać jednocześnie, aby kierowcy nie zostali „na lodzie” i umożliwią im pozostawienie auta na terenie nowego parkingu – tyle że poza centrum.
Reklama
Gość
Wyślij
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych


Josef Satan

21-09-2018 08:53

Najbardziej boli to tych, ktorzy nie potrafia przejsc 5 krokow po zakup kebaba.
W centrum powinno uzywac sie tylko komunikacji miejskiej - i ta powinno sie odpowiednio rozbudowywac. Ruch i dbanie o srodowisko - to nie boli, a daje rezultaty.
Obywatele - na rowery i do autobusow, tramwajow itp.

high octane

20-09-2018 10:24

Panstwo walczy z obywatelem, czyt. druga Szwecja.

Reklama
Facebook Messenger YouTube Instagram TikTok