Setki milionów koron mniej zysków z bompenger. Inwestycje drogowe pod znakiem zapytania
Mniejsze zyski z bompenger mogą m.in. opóźnić budowę nowej linii metra. MN
Brakuje setek milionów koron
Głównym powodem mniejszych dochodów okazują się być właśnie zmiany, które weszły w życie 1 czerwca – chodzi tu o tzw. zasadę godzinową (timesregel), dzięki której w ciągu 60 minut jazdy kierowcy płacą jedynie za jedną z przekroczonych bramek. Zgodnie z danymi Fjellinjen aż 40 proc. wszystkich przejazdów we wrześniu i październiku było dzięki temu darmowych.
Zły znak dla przyszłych inwestycji
Opłaty bramkowe miały m.in. sfinansować budowę nowej linii t-bane Fornebubanen, nowy tunel metra w centrum Oslo, przebudowę stacji Majorstua, czy trasy E16 od Sandviki do Wøyen.
Politycy zapowiadają, że jeśli zyski z bompenger będą niższe, niż początkowo planowano, nie będą mieli wyjścia i konieczne będzie ponowne przyjrzenie się oczekującym inwestycjom oraz wybraniu tych, które zostaną zrealizowane w pierwszej kolejności.
Raport Norwegia
Twoje centrum aktualności i najnowszych wiadomości z Norwegii. Publikujemy dziesiątki informacji dziennie, abyś był zawsze na bieżąco. W jednym miejscu znajdziesz kluczowe informacje: od alertów pogodowych i sytuacji na drogach, przez doniesienia z rynku pracy, po najważniejsze wydarzenia z Oslo, Bergen, Stavanger i wszystkich regionów Norwegii.
23-11-2019 22:43
18-11-2019 23:15
0
0
Zgłoś
18-11-2019 21:01
0
0
Zgłoś
18-11-2019 20:31
0
-1
Zgłoś
18-11-2019 19:21
0
-1
Zgłoś
18-11-2019 03:13
0
-1
Zgłoś
17-11-2019 20:38
0
-4
Zgłoś
17-11-2019 15:34
3
0
Zgłoś
17-11-2019 12:58
0
-3
Zgłoś