Druga klasa podatkowa
Rozlicz podatek
Druga klasa podatkowa
Rozliczenie podatku
Rozlicz podatek
Rozliczenie podatku
Status pendler
Rozlicz podatek
Status pendler
Ulga 10%
Rozlicz podatek
Ulga 10%
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Ruszyła budowa najdłuższego podwodnego tunelu. Projekt wyniesie ponad 16 miliardów koron Transport i komunikacja
Maja Zych 05 stycznia 2018
11:39

Ruszyła budowa najdłuższego podwodnego tunelu. Projekt wyniesie ponad 16 miliardów koron

6
Skomentuj
Budowa takiego tunelu będzie dużym wyzwaniem dla norweskich inżynierów. screenshot / youtube.com / statensvegvens / https://www.youtube.com/watch?v=FD9OJKIr54s
4 stycznia rozpoczęła się budowa pionierskiego podwodnego tunelu, który ma połączyć brzegi Boknafjorden i Kvitsøyfjorden na północ od Stavanger. Będzie to najdłuższy i najgłębiej położony tunel pod powierzchnią na świecie – będzie miał 26,7 km długości i sięgnie aż 390 metrów poniżej poziomu morza.
To kolejny tunel, który ma umożliwić przejazd z Kristiansand do Trondheim bez konieczności korzystania z promu. Inwestycja ma skrócić czas przejazdu między Stavanger a Bergen nawet o 40 minut.

Pierwsze prace rozpoczęte

W czwartek zaczęły się pierwsze prace związane z budową podwodnego tunelu na E39. Będzie to dwupasmowa trasa, która ma być oddana do użytku w 2025/2026 roku.

Budowa jest dużym wyzwaniem ze względów technicznych. Konieczne jest między innymi wybudowanie szybów wentylacyjnych – z tego powodu tunel będzie przebiegał przez wyspę Kvitsøy, a nie łączył bezpośrednio dwa brzegi fiordów.   

Projekt ma na calu nie tylko skrócenie czasu przejazdu zachodnim wybrzeżem i odciążenie najbardziej obleganych połączeń promowych, ale także połączenie ze sobą północnych i południowych okręgów. Dzięki łatwiejszej komunikacji możliwe będzie stworzenie wspólnego rynku pracy w tym regionie.
Ten moduł wyświetla się tylko na wersji dla telefonów
Reklama

Kosztowna inwestycja

Jak informuje Państwowy Zarząd Dróg i Pojazdów (Statens vegvesen), budowa tunelu wyniesie 16,8 mld koron. Według NRK, 3,6 mld koron na budowę przeznaczy rząd, reszta pieniędzy ma pochodzić z opłat bramkowych (bompenger).

Projekt E39 Rogfast zakłada budowę tunelu pomiędzy Harestad w gminie Randaberg a Arsvågen w gminie Bokn oraz 4-kilometrową odnogę do Kvitsøy.
Gość
Wyślij
Dodaj zdjęcie
Komentarze:
Od najnowszych
Od najstarszych
Od najnowszych
Piotr Zuber
Piotr Zuber 24-03-2018 18:14

Jakie firmy pracują na tym projekcie?

Odpowiedz
Zgłoś komentarz
Ikomikix
Ikomikix 06-01-2018 10:26

Za wszystko płacą ludzie wielkie mi odkrycie.
Każdego dnia płacicie za to że dziesiątki ludzi żyje w luksusach i decyduję o waszym życiu.

5
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
Aleksandra Lukasiewicz
Aleksandra Lukasiewicz 05-01-2018 16:33

jednorazowy przejazd tunelem 330 koron. I mowa o wspólnym rynku pracy? to jakaś kpina

7
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
Gold Damme
Gold Damme 05-01-2018 15:54

Pomysł jest dobry,zeby się jeszcze mogło w tunelu śmigać 150 km/h

Tak swoją drogą ,to mało ten rząd przeznaczy na tą inwestycję sprytnie ujęte.. CYT:"budowa tunelu wyniesie 16,8 mld koron z czego 3,6 mld koron na budowę przeznaczy rząd, reszta pieniędzy ma pochodzić z opłat bramkowych".

Reszta pieniędzy ma pochodzić z opłat bramkowych..? czy od "biedniejącego" społeczeństwa..? przecież bramki koronami nabijają Ci Norwegowie biedni ze swoich kieszeni...

6
Odpowiedz
Zgłoś komentarz
Eldur Sevarsson
Eldur Sevarsson 05-01-2018 14:27

Nie zazdroszczę mieszkańcom Kvitsøy, cały ten syf z tunelu będą wdychać....

4
Odpowiedz
Zgłoś komentarz

Bliżej nas